Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Carolina - 12 augusti 2010 18:37

Vad heter ditt barn?
Neo Elvis Ola.

När var du beräknad att föda?
2 maj 2009.

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nej, han föddes 14 dagar över tiden. Den 16 maj tittade han ut.


Hur stor var barnet vid födseln?
53 cm lång och vägde 4185 gram.


Hur lång tid tog förlossningen?

6½ timmar från vattenavgång som följdes direkt av värkar.

Tog du någon smärtlindring?
Bara lustgas och knappt det. Varken ville ha något annat (förutom akupunktur om förarbetet hade tagit längre tid) eller hann ta något annat.


Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja, sen 2 juli 2008.


Tog ni reda på könet?
Fick inte men jag ville det.


Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Pappan trodde på pojke hela tiden. Jag fick en pojk-känsla från början men trodde mig ha sett en flicka på ultraljud men fick åter pojk-känslan mot slutet.


Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Pojknamnet var bestämt sen tidigt i graviditeten men flicknamnet var vi inte alls överens om, inte ens i slutet.


Hade du en svår graviditet:

Inte graviditeten i sig eller så. Men under de 10 månader jag gick hade jag maginfluensa två gånger, vanliga influensa som gjorde mig sängliggandes i 2 veckor med hosta, träningsvärk i magen och framkallande av foglossning plus en hel del ångest.


Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Ja.


Har du fått några bristningar?
Jag fick längre bristningar på höfter och bröst. Sen fick jag en himla massa på hela magen.


Var du nervös inför förlossningen?
Både ja och nej. Var jätterädd inför förlossningen i mitten av graviditeten men när bf-datumet hade kommit och gått var jag jättelugn och inte det minsta rädd.


Hade du några cravings?
Potatis och clementiner.


Hur reagerade du/ni när du plussade?
Jag blev jätteglad och lycklig. Jag var 22 år.


Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Jag plussade på BIM+1 så var väl i vecka 5 ungefär.


Hur mycket gick du upp i vikt?
16 kg.


Hur länge ammade du?
Jag försökte amma den första veckan men han fattade inte hur man skulle göra och efter otaliga försök med både det ena och det andra orkade jag inte mer så det blev ersättning för hela slanten.


Vem är barnet mest lik?
Mest lik pappan men finns även drag från mig som t.ex ögonen.


Vad är det bästa med att ha barn?
Ovillkorlig kärlek.


Vad är det sämsta med att ha barn?
Bråk, trots och skrik.


Är ditt barn döpt?
Japp. När han var 5 månader.


Hur gammal är barnet nu?
15 månader.

Neo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards