Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Carolina - 8 augusti 2010 23:45

Hemma efter en underbar kväll i Gränna hamn där vi har varit på Allsång på Gränna. Så härligt! När vi stod i kön spöregnade det ner men så fort vi kommit in så slutade det och det var uppehåll ända tills vi åkte hem. Neo var med men passades lite av farmor som var där. Vi fick se Kalle Moraeus (stavning?), Timoteij, Anna-Lena Brundin och Casanovas! Härligt drag var det!

Av Carolina - 8 augusti 2010 10:48

Känner mig såå seg!! Neo vaknade inatt vid ett-halv två tiden och var jätteledsen. Han var varm och det märktes att han hade ont. Jävla tänder! Så Ola tog in honom till oss. Jag bytte bajsblöja först och sen direkt när han var bytt satte han sig och la en blötfis så det var bara att göra om proceduren igen med en skrikande unge. Han tyckte inte alls om att byta blöja, vilket han aldrig gör. Ola fixade alvedon och gav honom. Han fick gosa och busa bäst han ville hos oss men ett tag dög ingenting - han bara grät och skrek. Jag sjöng för honom, strök handen i hans ansikte och hyssjade men det funkade inget vidare. Sen hämtade Ola en nappflaska med vatten - det var en stor hit. När Neo hade druckit upp i princip halva flaskan i nästan ett svep blev han genast gladare och började babbla en massa. Sen drack han ett par klunkar hit och ett par klunkar dit medan han kröp omkring och gosade. När vi tyckte att det var dags för honom att gå och lägga sig hade han nästan druckit upp allt vatten (en esskaflaska). Så vatten var välbehövligt! = D Han somnade om rätt snabbt och var en glad unge igen. = D Då var klockan halv tre...


Jag hade hunnit bli pigg då jag även fick gå ner och ta mitt sista gaviscon då jag hade börjat rapa ägg, vilket inte är ett gott tecken för min lilla mage. Men raparna försvann nästan direkt efteråt så det var skönt. Så det tog ett bra tag innan jag somnade. Sen vaknade jag till vid sex-tiden av Neo men han lät bara en kort stund och somnade om sen. Tack för den! Så det var bara att försöka somna om så gott det gick...


Idag blev det sovmorgon till halv tio. Det var skönt! Någon gång ibland går bra men inte för ofta och efter denna natten tycker jag att vi förtjänar en sovmorgon, alla tre. Tog tempen vid blöjbytet och han hade 36,5 i temp så ingen feber denna morgon iaf. Får se om den håller sig borta under dagen... Men fortfarande lös i magen och inte så matfrisk just nu. Till frukost åt han en macka och en halv portion gröt. Han brukar smälla i sig två mackor och en portion gröt eller en macka och två portioner gröt utan problem. Men han visade starkt att han inte ville ha mera då han skakade på huvudet. Han äter i alla fall och det är skönt, och febern håller sig borta. = D Min goa unge! Hoppas bara att febern håller sig borta den 11e då vi ska till bvc och då blir det väl vaccination antar jag. Och skulle han reagera på sprutorna hoppas jag att dem problemen håller sig borta den 16e då han ska inskolas på dagis. Jaja, får hålla tummarna helt enkelt!

Hälsa · Neo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards