Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Carolina - 23 juli 2010 22:59

Blev visst en sväng till Jönköping idag. Kollade runt mest men visst kom vi hem med lite grejer. Jag köpte The sims 2 Livets historier. Har gått och klämt på det spelet länge nu och jag tycker att det är rätt kul faktiskt även fast det nog är mest nybörjare som det är riktat till.


Nu blir det att sova då jag börjar bli lite yr och fått huvudvärk. Ett stort tecken på att det är dags att lägga sig i sängen och vila kroppen och knoppen. Neo har varit en glad pojke för det mesta idag och det är skönt. Älskar att se honom busa, le, skratta och babbla en massa. Mitt hjärta sväller över ibland och jag vill nästan bara gråta av glädje. Jag älskar att kunna känna såhär i och med att jag inte kände något speciellt för honom det första halvåret. Men inte så konstigt kanske när jag hade alldeles för mycket med mig själv... Men nu är allt bättre plus att jag vet vart jag ska lägga mitt fokus någonstans. Jag älskar den pojken så innerligt!


Nä, nu blir det godnatt!

Av Carolina - 23 juli 2010 09:53

Nähä, det börjar bli dags att skärpa till sig nu. Kvällarna blir senare och morgonen börjar vid 10 här hemma. Inte bra alls. Speciellt inte nu när Neo ska börja på dagis inom en rätt snar framtid (16 aug). Rätt bra om han kan komma upp på morgonen utan större problem och även jag. Jag vet inte vad som hände riktigt. Neo vaknade vid åtta-tiden och jag gick upp utan större problem. Men nu när klockan är 9 så går det bara inte - jag kan knappt hålla upp ögonen och vill bara dra täcket över mig. Det är skitjobbigt! Jag vill börja dagen hyfsat tidigt (kl 8) och inte dra mig hela dagarna och sen ha ont i huvudet efteråt. Nu har jag iofs haft ett par jobbiga mornar med magkatarr men nu tycker jag väl ändå att jag borde ha sovit ikapp någorlunda efter flera dagar nu utan några problem.


Väckarklockan ringde vid åtta och jag snoozade en gång. Men sen drog jag mig upp. Gick in till Neo och väckte honom, som tur var så var han inte så svårväckt.    Orkar inte med tjat och tjafs så tidigt på morgonen. Gick ner, bytte blöja och gav frukost. Jag gick ut och rökte samtidigt.   Sen blev det att ta hand om ett bajsparty - han bajsade under frukosten och det var bajs upp på ryggen och i stolen. Inte så fräscht direkt! Så det blev att torka av det värsta på honom och sen upp i duschen. Han ville inte alls duscha idag - han skrek direkt när han fick vattnet på sig, vare sig det var på kroppen eller huvudet. Så det blev att tvätta av och skölja av så snabbt det gick med en skrikande och gråtande unge. När Neo sen var avtorkad och påklädd fick jag ta hand om matstolen - inte alls kul. Men jag fick den iaf ren - var inte jättemycket men tillräckligt för att det skulle vara äckligt! En mycket fin början på dagen...   


Vi får se vart dagen tar oss. Verkar i alla fall inte bli en varm dag då det ser väldigt grått och kallt ut utanför fönstret. Ett förslag är att åka upp till Stugan - men jag vet inte. Det är så trist däruppe. Men det är ännu jobbigare varma dagar så kanske att vi ska åka upp i alla fall. Jaja, vi får se... Idag känns det som att jag bara skulle vilja sitta med en bok i ett hörn och försvinna bort en stund. Men men... Något ska man väl kunna hitta på, eller?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards