Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 22 juli 2010

Av Carolina - 22 juli 2010 21:00

Nattningarna med Neo går inte alls så lätt som förut. Jag tror att det beror på att det är sommar och ljusare ute plus att han har två kindtänder på g samtidigt som har kommit upp halvvägs. Inte alls kul!


Just nu hör jag honom från hans rum - ibland babblar han och ibland gråter han lite i protest. Vi la honom för ca 2-3 timmar sedan och han har låtit såhär hela tiden. Han verkar inte alls trött. Han har fått suttit med oss en stund och då lekte han bara och babblade på sitt söta sätt så man bara måste skratta. Ibland kan han vara så jävla go den ungen! Men just såna stunder som denna - när han gråter, verkar trött egentligen men vägrar att ens överväga att somna. Jag antar att det kommer ta en timme till innan han somnar och då är det dags för oss att sova. Så blev det med den nedvarvningen och lugna stunden... = (


Jag måste ha dessa timmar då jag sitter och tar det lugnt, varvar ner efter dagen (speciellt om det har varit mycket med Neo), gör det jag känner för och bara njuter. Men de senaste veckorna har det varit samma visa i princip varje kväll - bra kvällar då han somnar när han ska kan jag räkna på en hand. Det tar flera timmar av gråt och man får gå upp flera gånger för att säga godnatt, ge honom napparna han har slängt på golvet, starta om sagan osv. Jag börjar bli riktigt trött på detta nu! Om det beror på tänderna hoppas jag innerligt att dem två har kommit upp färdigt snart plus att det dröjer en liten stund innan nästa omgång tänder kommer. För detta är riktigt uttröttande... = (


Nu har Neo fått alvedon så får vi se om det hjälper. Somnar han inte nu så får det bli mer välling... Hoppas att han fattar att han ska somna snart.

Hälsa · Neo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards