Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Carolina - 17 juli 2010 23:00

Dagens planer var att åka hem till våra kompisar - Christofer (arbetskompis/tvillingsjäl) till Ola, hans sambo Marie och deras barn Sally och Hugo. (Hugo är född samma dag som Neo fast ett år tidigare plus att dem båda skulle ha kommit den 2 maj egentligen.) Rolig onödig fakta! = D


Vid tre-tiden kom vi iväg. Allting gick jättebra. Hugo är 2 år och inne i en ego-period. Så det var inte så kul att låna ut leksaker till Neo även fast han kunde ha andra leksaker eller inte ens lekte med det Neo lekte med för stunden. Så det blev lite bråk, tårar och tillsägelser. Men det är väl sånt som man får räkna med med dem små barnen...? Även Neo fick ett par duster ibland då han ville gå ut direkt efter att det hade spöregnat - inte så mysigt tyckte jag. Men något som jag blev förvånad över var att Neo inte var så klåfingrig när det gäller grejer i hyllor och på bord. Men jag antar att han var så pass intresserad utav den nya omgivningen, människorna och leksakerna att han inte hade tid för sånt. = D Till middag blev vi bjudna på fläskpannkaka - jag åt annat då det ju är mjölk i det. Neo åt det för första gången och han tyckte det var gott. Dock plockade han bort de mesta fläskbitarna och åt upp "smeten" istället. = D


Klockan var sex när vi åkte därifrån för då skulle Sally och Hugo bada och sova och även Neo började bli grinig och trött. Tyvärr, vilket vi misstänkte, så somnade Neo i bilen hem. Så det blev ett par timmars gnäll och tjat innan han somnade här hemma. Han hade nog massor av överskottsenergi kvar i kroppen. Den sista stunden innan vi åkte hem från Aneby race:ade han runt och han körde hela registret - just för att han helt plötsligt fått en massa energi. Så en liten powernap gjorde väl att energin kom tillbaka antar jag. För att han inte skulle behöva stå och gråta i sin säng bar jag ner honom och ställde honom i resesängen. Där höll han igång igen - gick runt, runt, slängde med huvudet, babblade en massa, tjoade riktigt ordentligt. Men sen efter det blev han grinig och trött igen så då fick han sin vattenflaska med sig i sängen. Hördes ingenting däruppifrån efter det.


Övrigt ikväll som vi har gjort är att spela UNO Rush på x-box och sen kollat på Sunes sommar. En riktig goding som man kan se hur många gånger som helst! = D Rudolf är ju helt klockren i den ju. Jag bara älskar Sunes jul och Sunes sommar. = D


Nu börjar det värka både här och där på mig så jag tror nog att det är dags för sängen efter att ha intagit en värktablett plus kvällssupen med Gaviscon för att kunna somna lugn och skönt. Inte alls kul med att ha efterdyningar av magkatarr, en mensvärk från helvetet och skitont i ryggslutet. = ( Men man överlever väl antar jag...


Godnatt!

Av Carolina - 17 juli 2010 22:00


Från facebook:

10.10 - jävlar vilket väder att vakna upp till - pissar ner regn, blixtrar och smäller. Shiva var inte alls glad då hon är en aningens åskrädd, dock blir hon bara orolig så hon skakar inte eller gnäller. Men nu verkar det värsta vara över iaf. Så fort vädret är bättre blir det en tripp till Aneby.

23.35 - har kommit igång ordentligt med att göra header till min blogg - hur ska jag kunna hejda mig? Har kommit fram till hur jag ska göra rätt storlek så nu har jag redan gjort tre stycken. När ska detta ta slut?   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards