Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Carolina - 4 juli 2010 22:55

Vid tolv-tiden åkte jag, Ola och Neo och hämtade upp Veronica hos Katarina och Ted. Vi skulle åka till A6 en sväng.    Såg verkligen fram emot att visa upp det omtalade A6 för Veronica. Jag, Neo och Veronica gick till A6 medan Ola åkte till Jula och Biltema. Det brukar bli bäst så...


Vi gick in i de affärer som vi tyckte verkade mest intressanta. Det jag köpte var två stycken Hello Kitty-pez till Ebba och Linnea i godisaffären, två par örhängen (såg ut som knappar, ett par i rosa och ett i svart) och en fyndpåse för 25 kr på Ur & Penn (i fyndpåsen fanns det två par halsband och ett par örhängen till värdet av över 200 kr), muffinsformar med motiv på och ett förkläde på IKEA, DJ Hero på MediaMarkt.    Mycket nöjd över inköpen! Medan vi gick på A6 tog vi en snabbvisit inne på djuräffaren. Jag gick till båset där djuren är och ställde Neo bredvid. Han började prata direkt med dem med ljus röst som han alltid gör med djur. Han sa kisse till dem men det var marsvinsungar och kaninungar i buren.    Sen gick vi förbi fiskarna och dem pratade han också med plus att han försökte ta dem genom glaset. Så söt han är! Han är en riktig djurälskare.


När vi var färdiga på A6 och IKEA åkte vi till McDonalds och åt lunch/middag. På McDonalds fick Neo sin första förälskelse.    Jag är övertygad om att han kommer bli en riktig hjärtekrossare när han blir stor. Han satt och bokstavligt glodde på en tjej som satt vid bordet bakom oss. Hon var kanske i 12-13 årsåldern, jättesöt. Jag undrar vad det var som fängslade honom - hennes mörka hudfärg, flätorna i hennes hår eller bara att hon var söt? Han kunde inte slita ögonen från henne!    Det var så gulligt. Hon gick på toa innan hon åkte hem och när hon skulle gå gick hon förbi vårat bord. När han såg henne svängde han runt huvudet och följde efter henne med blicken tills hon var borta.    Så otroligt gulligt. Han log åt henne ett par gånger när han tittade på henne under måltiden. När jag tittade på henne log hon lite med.     Jag tror nog att hon tyckte det var lite roligt...


Efter McDonalds drog vi till MediaMarkt. Veronica hittade en ny mobiltelefon och vi hittade Dj Hero för 600 kr. Billigt!! Med Dj Hero fick man en väska som det var ben på, en skiva med musik av Eminem och Jay-Z, spelet och det man spelar på. Innan har det kostat 1200 kr...   


Vi var hemma hos Katarina och Ted runt halv fem, fem. Då bestämdes det att vi skulle åka och bada. Så vi packade in oss i bilen och åkte till Fredriksdalssjön. Alla som åkte dit var jag, Ola, Neo, Katarina, Ted, grabbarna, Ebba och Linnea, Uffe, Ulle, Jonna och Isaak. Dem som var i vattnet var jag (till vaderna för att jag hade koll på Neo), Ola, Neo, Ted, grabbarna, tjejerna, Jonna och Isaak. Neo tyckte det var härligt att sitta vid strandkanten och pilla med sin spade.    Han satt faktiskt på ett och samma ställe under hela tiden. Sen när det började bli kallare tog jag upp honom och bytte om på honom. Sen fick han krypa omkring på gräset (en rätt stor gräsplatt där man kan sitta) i bara blöja innan vi åkte hem. Klockan var runt halv åtta, åtta när vi åkte hem. Ge välling och natta Neo direkt, han var grinig så han var nog rätt trött och hungrig tror jag. Han somnade rätt snabbt.


Nu under kvällen har vi testat vårat nya spel - Dj Hero. Lite krångligt emellanåt men med lite övning blir det väl bättre. Ett kul spel i alla fall så jag ångrar inte köpet. Tyvärr var det ett av benen på väskan som inte kunde fällas så får se om vi skiter i det eller om vi ska försöka byta ut det.


Snart blir det väl sängen efter en lång men händelsefull dag.   

Av Carolina - 4 juli 2010 10:00

Mina virkbeställning:


  • Sköldpadda till pappa
  • Turkos bläckfisk till Veronica
  • Iggle Piggle till Linnea
  • Blå nalle till Oscar, Janes systerson
  • Tombliboo i grönt och orange till Ebba

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards