Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under juni 2010

Av Carolina - 9 juni 2010 20:30


Nu är jag färdig med min Tombliboo. Jag blev nöjd med den. = ) Så det blir säkert att göra dem andra två också. Istället för knutar på huvudet satte jag dit rosa brads som ser ut som knappar. Bra blev det.

Av Carolina - 9 juni 2010 19:45

Ord: Ebba.
Leksak: en trasig hemtelefon.


Roligt: att leka med kusinerna Ebba och Linnea.
Tråkigt: blev ledsen när han var hungrig och trött.


Godnattsaga: Prinsessan och grodan.
Hyss: ta alla leksaker från kusinerna.

Neo
Av Carolina - 5 juni 2010 23:00

Upp tidigt på morgonen för att göra oss iordning. Vi skulle packa för en dag på Liseberg och sen skulle jag packa för Neo med en dag hos farmor. Så det var en del att göra. Vi var hos svärmor vid nio så tidsplanen höll. Vi lämnade av Neo hos farmor, berättade sånt hon borde veta och sa hej då. Det gjorde ont i hjärtat då han hade varit extra gosig under morgonen. Det är inte ofta jag är utan Neo och oftast brukar det mest bli bara ett par timmar. Vi har haft barnvakt förut men då har det varit ett par timmar på kvällen och sen som mest 12 timmar tror jag. Men denna gången skulle det ju bli en hel dag plus att det även kunde bli under natten med då det berodde på hur länge vi skulle stanna på Liseberg. Så att lämna bort min älskade lille Neo gjorde ont... Men jag skulle försöka inställa mig på att njuta av dagen och ha det kul med våra kompisar.


Vi, sju kompisar, lassade in oss i våran bil - alla fick plats. Det var riktigt kul att sitta alla i samma bil - man kan skoja och prata med varann till skillnad mot om man skulle sitta i flera bilar. Med ett stopp på vägen för en fika var vi framma i Göteborg vid halv ett-tiden. Som tur var så var det inte så lång kö in till Liseberg. Vi köpte åkband och laddade upp för första åkturen. Det blev en omskakande början för mig som inte har varit på Liseberg sen jag var 16 år. Jag, Beca, Susse, Back och Thom ställde oss i kön till Hanghai. En rätt ny grej. Attraktionen består av en 15,5 meter hög rälsvagga där passagerarna är placerade på en roterande platta. Den var riktigt läskig. Jag skrek hela tiden och blundande större delen av åkturen. Jag var livrädd. När åkturen var över stack det i händerna och jag skakade massor. Men jag hade överlevt i alla fall. Efteråt åkte dem andra Flumride medan jag var tvungen att ta en paus för att känna fötterna på marken igen. Jag hade blivit riktigt omskakad.


Dagen fortskred med en hel del roliga grejer men även andra saker som var lite tråkigare. Dem attraktioner som jag åkte var Jukebox två gånger - första gången med Beca och Susse och andra gången med Ola, Bergbanan - den åkte vi allihopa och det märktes att det var längesen man åkte den, hade glömt bort hur den var och denna gången upplevde jag den väldigt läskig jämfört med vad mitt minne berättade för mig, Flumride - åkte med Oscar och Ola, jag blev minst blöt då jag satt i mitten och gömde mig bakom Oscar, Kållorado - den åkte vi allihopa också och jag blev fick allt vatten på mig så jag var genomdränkt till skillnad från dem andra som var blöta lite här och var bara, Virvelvinden - alla utom Oscar åkte den och det var riktigt kul att få lite snurr och fart och såklart Hanghai - som jag åkte först. Tyvärr blev det en hel del väntande och "diskriminering" under dagens gång. Vissas önskningar gick före andras osv. Ett stressande mellan alla dessa häftiga och läskiga karuseller och en del suckande när några av oss sa nej till att åka dem allra värsta. Varför åka något som man ändå kommer att må riktigt jävla dåligt av? Jag ville gärna inte första denna dagen med just en sån dum sak. Man åker väl helt enkelt det man själv vill och känner för utan att behöva förklara sig eller argumentera om varför man inte känner för att åka just den karusell dem vill. Så onödigt!


Under dagen åt vi mat och jag och Ola gick och kollade på 3D-filmen som gick. Den handlade om en sköldpaddas med och motgång i kontakt med människor. Kanske ingen jättebra film men den var söt. Men hela grejen var ju att se hur en 3D-film ser ut. Det var riktigt häftigt. Man ville gärna ta på sakerna som när sköldpaddan kom jättenära eller när det kom oljeklumpar i vattnet. Så det var häftigt!


De sista timmarna vi var på Liseberg gick vi och spelade på olika hjul och försökte vinna saker. Det blev ett par gosedjur att komma hem med till Neo i alla fall. Dock blev jag arg, besviken och ledsen av att jag inte kunde vinna ett visst gosedjur - det som behövdes var att sätta en basketboll i basketkorgen. Men ingen lyckades. Men jag får väl ta med mig ett basketproffs nästa gång.


Vi åkte från Liseberg vid tio på kvällen och då var alla jättetrötta och sega. Man ville bara hem och sova. Jag hade jätteont i huvudet så att jag nästan mådde illa. Vi var hemma vid tolv ungefär efter att ha lämnat av kompisarna på vägen. Neo fick sova hos farmor över natten och det kändes fruktansvärt tomt när man kom hem - ingen Neo att kolla till och ingen Shiva som mötte oss i dörren i glädjeskutt. Men det var ändå skönt att veta att man fick sova ostört och även få sig en välförtjänt sovmorgon.


Men dagen var riktigt rolig och det var riktigt skönt med en barnfri kompisdag. Det händer inte så ofta så man får njuta dem få tillfällena det händer. Detta måste hända flera gånger... Man behöver en paus emellanåt.

Av Carolina - 4 juni 2010 22:15

 

Denna gjorde jag färdig idag. Min systerdotter Linnea fick den då hennes kanin som jag virkat fick slängas. Iggle Piggle dög utmärkt som ersättare åt kaninen Vavvi. Denna amigurumi är jag jättenöjd med. Svårt att lämna ifrån mig den. Iggle Piggle är den finaste amigurumi jag har gjort.

Av Carolina - 2 juni 2010 20:00

Ord: pappa, tutte.
Leksak: bultbräda och hammare.


Roligt: att gunga och busa med mamma och pappa.
Tråkigt: att inte få som man vill.


Godnattsaga: Pippi Långstrump.
Hyss: störa mamma när hon virkar.


Nytt: iförrgår fick han två par nya skor. igår fick han 8 nya plagg (pyjamasar, bodys, t-shirts, linnen, bodysuits), en keps som det står Rebel på, ett block som ska bli hans egna album på viktiga personer i hans liv (ska sätta in kort och skriva vem det är under).

Neo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards