Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Carolina - 12 juni 2010 22:30

Vid tolv ungefär åkte vi hemifrån med målet Jönköping. Först åkte vi och bytte leksaken som vi köpte i förrgår. Nu har Neo fått en fungerande leksak i alla fall. Direkt efter det åkte vi till Olas bror med familj. Dan fyller 32 år idag. Så det blev lite födelsedagsfika. Annas föräldrar var där också och jag såg verkligen fram emot att umgås. Jag, Anitha och Anna kan verkligen få igång bra samtal om både allvarliga och roliga saker. Vi har mycket gemensamt. = D Sånt gillas! Så tråkigt bara att timmarna var få och korta. Man hann ju precis komma igång när det var dags att åka hem. Vid var där vid ett eller något och åkte hem strax innan fem. Jag fick ett önskemål om att jag skulle göra en amigurumi åt Anitha - den kan bli svår att göra fast det kanske mest är detaljerna. Men ska försöka mig på den och se hur det blir. Tycker att det är kul att få höra positiva saker om min virkning och resultaten så att få "beställningar" är kul. = D Är ju svårt att hitta amigurumis att göra till sig själv så när andra kommer och vill ha blir det mycket roligare. På vägen hem åkte vi förbi McDonalds då Ola behövde ha lite mat i sig innan jobbet. Idag fick vi två rosa glas. *jippi* Neo sov nog hela vägen hem antar jag.

Ola gick in och bytte om direkt när vi kom hem och åkte till jobbet. Neo fick välling och sen direkt i säng. Han verkade inte direkt trött, tyvärr. När han kom upp i sängen bajsade han så det var bara att bära ner honom för ett blöjbyte. Sen försökte jag igen - tända lampan, ge honom alla napparna, köra igång en saga och säga godnatt. Efter kanske en timme då han fortfarande inte hade somnat bar jag ner honom så att han kunde leka lite. Han såg fortfarande inte trött ut. Han var i resesängen och lekte med sin nya leksak (en hund som man kan trycka på och som sjunger, pratar om ABC och siffror). Jag busade lite med honom också. När det hade gått ett tag frågade jag honom om han ville gå upp och lägga sig. Han gnällde lite och jag bar iväg med honom. Han vände sig i protest bort mot hans rum när jag gick upp i trappan. Det bådade inte gott tyckte jag... = ( Jag la honom och körde igång proceduren igen och gick ner. Denna gången lät han inte lika mycket och efter ett tag tystnade han helt, då antog jag att han somnat. Klockan var runt nio när han blev tyst. Jag har inte kollat honom men det vore osannolikt om han inte ligger och sussar gott. Han är ju ändå lekt lite med sina kusiner och träffat en del folk idag...

Kollar på tv, skriver av mina bloggar (vill spara allt jag skrivit och jag tycker det är roligast att ha inläggen i bokform istället för i word-dokument eller utskrivt från datorn), kollar på facebook och tar det lugnt. Har haft en liten molande värk under magen i kväll - funderar på om det är mensen som är på väg. Vi får se... Än så länge är det inte någon jobbig värk, jag bara känner av den så inget "lugnande" behövs. Blir väl att gå och lägga sig runt elva-tolv som vanligt antar jag. Känns som att jag har massor av energi och hundra projekt som jag vill göra just nu så att gå och lägga sig känns inte alls populärt... Önskar verkligen att timmarna vore längre ibland.

Dagen har varit bra i alla fall... Det är huvudsaken.

Av Carolina - 12 juni 2010 19:30

Virka till andra:

  • Iggle Piggle - Linnea
  • Tombliboo Eee i grönt och orange - Ebba
  • En flicka från Mia Bengtssons bok - Anitha
  • Sköldpadda - pappa
  • En turkos bläckfisk - Veronica
  • Present till Ulrika

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards