Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Carolina - 10 juni 2010 22:00

Min goa unge! <3


Små söta fossingar.


Min stora kille.

Bilder · Neo
Av Carolina - 10 juni 2010 20:45

Efter vaccinationen...


Ca 18:00
Har en mycket känslig och gnällig pojke här hemma. Hans temp stiger sakta, också värmen i hans kropp. Plus att han innan han fick alvedon hade jätteont i båda benen - kunde inte röra benen alls och kunde inte heller sitta upp ordentligt utan att börja gråta. Efter alvedon och liggande ställning i mitt knä är han lite bättre. Han har inte lika ont och jag hoppas att den eventuella febern lägger sig.


Ca 20:30
Inte alls kul att hitta en ledsen liten pojke med så ont i benen att han inte kan röra sig. Ligga helt still på ryggen och inte komma någonvart. Han kunde inte ens sätta sig upp eller ställa sig upp när jag kom in i rummet och räckte ut armarna. Vill inte se min unge så! Efter mer alvedon, gos och lite bus ligger han n...u igen i sin säng. Får se hur många timmar det tar innan han vaknar nästa gång...

Hälsa · Neo
Av Carolina - 10 juni 2010 16:15

Klockan nio var vi på BVC och det var dags för Neos 1 årskontroll. Det blev koll av testiklar, lyssna på lungorna (han är förkyld och hostar så dem skulle kolla om lungorna lät bra), mätning och vägning. Neo började gråta redan vid kollen av lungorna då han inte alls tyckte om läkaren. Hon var nog skrämmande. Sen grät han hela tiden. Men inte panikskrik eller hjärtskärande bara mest som gnäll att han inte tyckte om det. Vi fick ingen lapp på vad han vägde och mätte, mycket trist. Har tappat bort hans BVC-journal här hemma så jag trodde verkligen att vi skulle få veta hur mycket han växt. Men inte då, när hon mätte och vägde sa hon inte högt hur stor han var. Så hatar jag. Jag vill mycket gärna veta och skriva upp i hans egna bok och även här som minne. Men jag tror att han inte hade växt något på längden - dvs fortfarande är ca 76,5 cm lång, och han vägde ca 9600 gram. Så han har i alla fall gått upp ca 400 gram sen hans 10 månaders kontroll. Han har haft några matvägringsperioder och även magsjuk och förkyld så 400 gram är bra trots allt. Hade faktiskt trott att han skulle ha växt mera på längden men sist växte han 3,5 cm på kort tid så nu kanske det står still i växten. Dem sa också att han är tidig när det gäller talet då han kan säga runt 6-7 ord ordentligt plus säga en två ordsmening och är 1 år och 3 veckor gammal. *stolt mamma*


Besöket avslutades med vaccination - det var därför dem kollade lungorna på honom ifall han skulle kunna ta sprutorna eller inte. Så dem tog en spruta i varsitt ben samtidigt - mycket smidigt för då behöver han ju bara känna ett stick och det går över snabbt. Sist han fick vaccination var läkaren själv och var tvungen att ta efter varann så han blev ju jätteledsen två gånger. Men tack vare att dem tog sprutorna samtidigt gick det värsta över rätt snabbt och han hade slutat gråta när vi gick ut från rummet. Han somnade direkt i bilen när vi kom ut. En trött liten herre. = )


Vi åkte hem och lastade in vagnen och hämtade lite mat till Neo. Vi åkte till Jönköping. Först åkte vi till Mio och Ola bestämde sig för en fåtölj. Vi åkte till McDonalds och åt lite lunch. Sen åkte vi till en av mina favoritaffärer som man tyvärr inte åker till så ofta - en garnaffär med massor av olika garner i olika färger och tillbehör. Inte alls svårt att gå ut från den affären med mindre pengar på kontot. Dock köpte jag inte jättemycket denna gången - 5-6 garnnystan (i färger som jag behöver), vita rörliga ögon med ögonfransar (har med ögonfransar men dem ögonen är färgade) plus ett hängsmycke med en nyckelpiga. = ) Så nu hänger nyckelpigan tillsammans med dem andra berlockerna runt min handled. Gick även in till Eko och kollade runt. Kom ut med lite grejer där med - bland annat en leksak till Neo som han kan lära sig olika saker av. Som vanligt så hittar vi bara grejer som är trasiga eller inte funkar när vi ska köpa saker. När vi kom hem fick inte igång den trots byte av batterier. = ( Så det blir att åka och byta den... Jag som hade sett fram emot att se hur Neo reagerade på den då han gärna ville ha den redan i affären.


Ikväll har jag två uppgifter att göra men jag väntar tills Neo sover för natten. Då vet jag att jag har ordentligt med tid... Jag ska ta tag i disken och sen våran garderob - rensa ut kläder som jag inte vill ha. = ( Usch, så tråkigt!! Men ett måste tyvärr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards