Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under maj 2010

Av Carolina - 6 maj 2010 11:00

Morgon: 74,4 kg.

Av Carolina - 5 maj 2010 22:00

Vaknade vid halv åtta av att Neo pratade i sitt rum. Efter att ha slumrat en stund somnade jag om. Jag vaknade en timme senare och det var tyst inifrån Neos rum. Han hade tydligen somnat om annars hade inte jag somnat. Så vi gick upp vid nio och jag fick väcka Neo. = )


Vid tio kom Katarina, Ebba och Linnea hem til oss. Barnen lekte ett tag. När jag sa till Neo som stod vid bordet vid mig att Ebba hade kommit gick han ne3r på golv et och kröp fram till henne. Satte sig jättenära och pratade. Så söt! Jag tror att Neo har hittat sig en favorit. Plus att han är en tjejtjusare! Jag kommer nog få ha en del tjejer springandes här i huset om ca 15 år. = ) Neo sov 1½ ungefär mitt på dagen. Sen blev det mat och lek ett tag till.


Katarina och tjejerna åkte strax innan tre. Vi åkte och handlade vid fyra. Det massor. Men hittade även tre födelsedagspresenter till Neo - en bok med husdjur i som man kan klappa (djuren har päls) och två cd-skivor (Pippi Långstrump och Emil i Lönneberga). = ) Så nu har vi ordentligt med presenter till vår lille man! <3 Blev en storhandling av nödvändigheter med vissa tillbehör.


Under kvällen har vi tagit det lugnt. Neo somnade runt sju tror jag. Tog på mig lösnaglar. Får se när jag blir förbannad och sliter bort dem. Snart blir det sängen. Godnatt!

Av Carolina - 5 maj 2010 20:00

Morgon: 74,9 kg
Kväll: 75,8 kg

Av Carolina - 4 maj 2010 22:00


Maj månad är en månad som ger mig blandade känslor - väldigt mycket glädje och lycka men tyvärr lika mycket sorg. = (


Idag är det farmors dödsdag. Den 4 maj 1999 fick jag reda på att farmor hade dött. Hon hade legat på sjukhus ett tag innan och ingen visste om hon skulle klara sig. Så varje dag gick jag med skräck i kroppen. Jag satt i skolan och grät, jag var hemma och grät. Det var hemskt! Jag fick gå hem från skolan en dag för jag kunde inte sluta gråta - det var ett par dagar innan hon dog.


Jag har så många minnen av henne - bara glada. Hon var en mycket bra tillflyktsort när man inte orkade vara hemma. Då kunde man gå till farmor ett par timmar och hitta på roliga saker. Vi spelade vänd åtta en hel del, satt på hennes uteplats och solade, plockade smultron från ett par plantor hon hade på den lilla gräsplätten, sov över, lekte med hennes bandage och kryckor, jag lekte med hennes schackbräde och pjäser, sydde i papper, läste i hennes sagoböcker - Tusen och en natt (tjocka böcker med massa korta sagor i)... Listan kan göras oändlig...


Farmor dog nersövd på sjukhuset av blodförgiftning... Jag saknar henne massor! Hon var min bästa vän under de åren jag träffade henne regelbundet. Jag önskar att hon hade kunnat leva åtminstone 10 år till. Då hade hon fått träffa min son och mina syskonbarn. Hon saknas i mitt liv, helt klart. Men att hon levde själv i 6 år efter att farfar dog är stort - hon saknade honom verkligen.


Farmor skulle ha fyllt 76 år i augusti samma år. Hon blev lika gammal som farfar var när han dog. Farfar dog i skelettcancer i mars (tror jag) 1993, han skulle ha fyllt 76 i maj samma år.


Hoppas att ni har det bra i himlen nu, farmor och farfar! <3


Av Carolina - 3 maj 2010 20:00

Kväll: 75,7 kg

Av Carolina - 3 maj 2010 02:00

 

Hannah och Robert

fick idag

sonen Elliot.

48 cm och 2875 gram.


Robert är en gammal klasskompis storebror.

Av Carolina - 2 maj 2010 23:00

Vaknande vid 7.30 av att Neo pratade inifrån sitt rum. Ett härligt sätt att vakna upp på. Dagen blev lugn fram till 10. Då ringde Ebba och ville att jag skulle komma bort till dem. Så jag packade ihop oss och gick bort med Neo i vagnen. Neo hade nyligen somnat inomhus i vagnen så jag bäddade om honom med filten och var beredd på att ta mig an trappan utan att väcka honom. Tyvärr vaknade han precis innan jag skulle gå ut. Hmm...


När vi kom bort fick Neo leka med Ebba och Linnea på golvet. Lika roligt som vanligt även fast han mest undersökte deras leksaker och kröp omkring. Favoritgrejerna därborta är tjejernas rullstolar - stora saker med stora hjul som är lätta och putta på. Vi åt lunch vid tolv och efter det gick vi ut i trädgården.


Tjejerna satt i sandlådan och jag sövde Neo. Klockan hade blivit eftermiddagslur. Han sov nog i alla fall 1½ timme. Mycket skönt. När han vaknat fick han krypa omkring lite på gräsmattan och även undersöka sandlådan. Han kröp omkring med en spade i handen och allting slutade med att smaka på sanden, dock var det väl inte så mycket men ändå...


Neo fick äta lite vid fyra-tiden. Han satt och tittade på medan tjejerna målade. Han verkade nöjd med det samtidigt som han åt majsbågar. Jag packade ihop oss vid halv sex tiden. Det var ju snart dags för välling och även att sova för Neo. Det var en skön promenad hem och Neo skrattade när han fick vinden i ansiktet. Min goa unge! Hemma var både han och jag svettiga. Det var som en bastu inomhus. Så av med alla skitiga och sandiga kläder, byta blöja och sen välling med gos i mammas famn. Märkte på Neo att han började bli trött så jag väntade inte på att Ola skulle komma hem. I bara blöjan fick han gå och lägga sig och han somnade rätt snabbt efter lite prat för sig själv och med boken Tarzan i stereon. Än så länge verkar han somna bäst till den sagan. Han har "Heffaklumpen" och "Prinsessan och grodan" också.


När allt hade lugnat ner sig och innan Ola kom hem satte jag mig i soffan och fortsatte läsa på min bok och det var alldeles tyst runt omkring mig. En mycket skönt känsla! Till middag blev det grillat - mums! Kollade på film och tog det lugnt. Nu är det snart dags för sängen. Har varit en bra dag med mycket frisk luft och solsken. Önskar att det kunde komma flera dagar med fint väder...


Minnen: Idag för ett år sen hade jag beräknat förlossnings-datum. En mycket spännande dag. Denna dagen lade det sig ett lugn över mig också. Jag vet inte vad som hände. Men två veckor innan BF var jag nervös, orolig och rädd hela tiden. Men från och med att detta datum kommit och gått fram tills dess att min goa unge kom ut var jag lugn mentalt och var förberedd på att jag skulle bli mamma. Jag älskar min underbara och busiga unge! Han är det bästa som finns i mitt liv. Jag är så glad över att jag har fått en andra chans till att vara mamma till honom. Jag kunde inte ha önskat mig en bättre son.

Av Carolina - 1 maj 2010 20:00

Jag har alltid vägt runt 76-77 kg och har tyckt att det är lite för mycket. Vid inskrivningen med Neo vägde jag 74 kg. Mindre än vad jag trodde. Jag gick upp 16 kg under graviditeten. När Neo var född vägde jag runt 80 kg och ville gärna gå ner. Har vägt mellan 77-80 kg ända sen dess. Så har börjat väga mig lite ibland för att se om jag går ner något. Äter inte så mycket onyttigheter och rör väl inte på mig jättemycket så kul att se om man går ner något.


Morgon: 76,7 kg.
Kväll: 76,0 kg.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards