Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Carolina - 30 maj 2010 22:30

Jag satt med Ebba i knäet mitt på studsmattan. Hon hade ett täcke på sig, ända upp till hakan. När det började bli kyligt gick Katarina in med Linnea och Neo. Men Ebba ville ligga kvar och mysa. Vi pratade och filosoferade. Hon tyckte nog väldigt mycket om att ha min fulla uppmärksamhet.


- Vad är det där? (Ebba)
- En flagga. (jag)
- Fyller år. (Ebba)
- Ja, den kan man hissa upp när någon fyller år. (jag)
- Den är orange. (Ebba)
- Flaggan? (jag)
- Ja. (Ebba)
- Nej, den är ju gul och blå. (jag)
- Gul och blå. (Ebba)


- Jag tittar på molnen. (Ebba)


Hon hade ett leende på läpparna hela tiden och ville inte alls gå in och förstöra stämningen. Hon låg som en bebis i min famn.


- Är du Jajjos bebis nu? (Katarina)
- Nej, Olas bebis. (Ebba)
- Jag är Jajjos bebis. (Linnea)
- Är du min bebis? Vad snäll du är. (jag)


Dessa underbara prinsessor. Dem kommer alltid att ha en mycket speciell plats i sin mosters hjärta. <3

Av Carolina - 30 maj 2010 22:00

Ord: pappa, Ebba, tisse, bvovve.
Leksak: boll, lego.


Roligt: att snabbt krypa omkring på studsmattan bland sin mamma, moster och kusiner, undersöka gräset.
Tråkigt: när man inte får äta så mycket som man.


Godnattsaga: Svingelskogen - lite tjatigt kanske men jag vill väl att han ska känna igen det senare och tycka om det. det hade betytt massor för mig.
Hyss: äta gräs, påväg att klättra i trappor.

Neo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards