Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Unga föräldrar, shopping o barnvakt

Av Carolina - 27 maj 2010 23:00

Vid halv ett var jag färdig och Katarina kom och hämtade mig. Hon körde mig till familjecentralen. Det var dags för unga föräldrar - sista gången för denna terminen. Känns lite sorgligt. Vad ska vi nu göra i sommar? Neo kröp omkring och kollade på dem andra barnen och mammorna och lekte lite när han hittade någon leksak. Tyvärr var det en äldre pojke (2 år gammal) som bestämde sig för att Neo var hans mål idag för att vara "elak". Pojken var inte våldsam eller hårdhänt men tillräckligt för att jag skulle tycka att det var dumt gjort. Han tog leksaker från Neo bland annat. När Neo kröp fram till en barnstol för att resa sig upp mot den puttade pojken bort honom därifrån och sen gick därifrån - han skulle inte ens ha stolen. Han ville bara putta bort Neo så att Neo inte skulle ha stolen. Neo ramlade baklänges och slog i huvudet så han började gråta. Hade jag suttit närmare hade jag sagt till pojken men jag kände inte för att skrika över halv rummet. Pojken gick och ställde sig i ett hörn och såg att skämmas. Han försökte förklara för sin mamma vad som hade hänt - jag tyckte att han sa putta men jag vet inte. Mamma frågade pojken om Neo hade ramlat. Sen sa hon att du behöver ju inte skämmas, det var ju inte ditt fel. Jag har verkligen ingen aning om ifall hon såg vad som egentligen hände eller ifall någon annan gjorde det. Men jag såg vad som hände just för att jag kollade vad Neo gjorde just vid det tillfället. Neo är inte den enda som har blivit pojkens mål. Denna pojken har varit lugn och lekt på egen hand förut men sen han blev storebror har han blivit utagerande. Jag undrar hur allt är när han är hemma. Jag är inte arg på pojken även fast han puttade på Neo utan jag tycker mera synd om honom. Det syns att han behöver uppmärksamhet eller regler eller något. Han behöver hjälp.


Efter unga föräldrar gick jag ner på stan. Ola hade i och för sig slutat ungefär då men jag ville så gärna på stan. Jag gick till KappAhl först - där hittade jag en tröja och ett linne till mig själv, ett linne, en bodysuit och två par strumpor till Neo. Sen gick jag till Blå furan - där hittade jag hakar och ringar till att göra egna berlocker, en liten burk att ha grejerna i och ett Hello Kitty-smycke. Sen gick jag till Lindex - där hittade jag två bodysar till Neo, tre linnen, en bh och ett 7-pack strumpor till mig. När Ola ringde och frågade vart jag var var jag på Lindex men jag gick till Bokia också innan jag var färdig. Där hittade jag två böcker till mig (Jessica Anderssons självbiografi och Mia Törnbloms självbiografi "Så dumt!") och en mjukare bok till Neo. Medan Ola åkte hem för att hämta bilstolen gick jag till Ica som låg på andra sidan stan från där jag var. Vi handlade lite mat och annat roligt. Neo var jätteduktig under shoppingrundan - han sov en timme så att jag fick göra mina inköp i lugn och ro och sen när vi var på Ica satt han och babblade en massa. Han var på ett gott humör.


När vi kom hem var det dags för att sitta barnvakt åt Ebba och Linnea. Det gick bra som vanligt. Dem lekte lite först tillsammans alla tre. Sen när Ola skulle laga mat fick alla tre sitta i varsin matstol och titta på. Dem fick smaka gurka och tomat när Ola gjorde salladen. Medan vi åt mat lekte barnen tillsammans. Allt gick bra. Linnea slog sig på överläppen och Ebba slog i armen lite på bultbrädan men det gick snabbt över efter att ha kramats och blåst lite på det onda. När jag lagt Neo hade jag tänkt måla med tjejerna men då kom Katarina och Ted för att hämta dem. Men dem hade tid att stanna kvar så tjejerna fick måla ändå. Så det blev lite fika och prat innan dem åkte hem igen. Tjejerna och Neo leker så bra ihop och det är väldigt sällan något jobbigt att passa dem. Den enda man får springa efter är Neo i så fall men oftast håller han sig lugn när han leker med sina kusiner. Min goa unge!


Neo somnade gott och snabbt - hade varit mycket under dagen, han vaknade inte en enda gång. På kvällen spelade vi lite - Ola på x-box och jag på datorn. Vi kollade på slutet av Eurovision bara för att se om Sverige gick vidare men det gjorde dem ju inte. Jag tycker det är tråkigt att Sverige inte gick vidare men jag gillade ändå inte låten så för mig gör det inte så mycket. Det blev läggdags vid elva. Jag hade ont i huvudet och var trött. Så det var skönt att få gå och lägga sig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards