Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Carolina - 23 maj 2010 23:00

Förmiddagen gick mest åt att städa och förbereda inför Neos kalas nummer två. Idag var det hans farmor, farfar och farbröder som skulle komma. Vid tolv kom gästerna. När alla hade anlänt öppnade Neo paket. Han fick ett sandlådekit av kusin Jonna, en liten traktor med släp av kusin Isaak och en sandlåda i trä av farmor. Jag och Neo fick 400 kr av hans farfar och jag fick 500 kr av svärmor. Jag och Neo skulle få varsin present lite senare för dem var inte färdiga än. Så det ska bli riktigt intressant att se vad det blir - sånt som är handgjort är extra intressant.


Det blev fika med muffins (som jag gjorde dagen innan och dekorerade med glasyr och smarties), lite olika bakverk (både hembakade och köpta) och två olika tårtor. Barnen lekte med Neos leksaker och de två större barnen gick ut en stund när det hade slutat regna. Vid 15-tiden hade gästerna gått och man kunde börja slappna av lite. Ola började göra sig redo för att åka. Strax innan 16 blev han hämtad av en jobbarkompis. Dem skulle åka till Ystad för att vara på deras lager igen i utbildningssyfte. Ola kommer hem på tisdag kväll igen så ett par dagar är inte så farligt. Kan kanske bli skönt att få ro om sig själv och Neo ensam en stund. Göra det man vill utan att behöva bry sig om eller tänka på Ola hela tiden. Eller rättare sagt att han ska lägga sig i... Men visst saknar jag honom lite ändå.


Neo åt lite välling på kvällen utan att kräkas så jag antar att han är frisk nu. Men han ville inte dricka så mycket men det beror väl på att hans lilla mage ska bli van också. Han somnade innan sju och det är mycket bra. Jag satt och kollade på tv - Wallander: Hemligheten. Den har jag sett förut men Wallander är så bra så dem kan man titta på flera gånger. Jag drog mig inför att gå och lägga mig. Inte alls kul att somna själv... Men efter lite tittande på två inspelade avsnitt av Unga mödrar och gos med Shiva somnade jag...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards