Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

Neo 1 år idag! <3

Av Carolina - 16 maj 2010 22:00


Idag fyller mitt älskade lille hjärta 1 år. Vart har hans första år tagit vägen? Varje del av min kropp älskar denna varelse. Vid denna tiden för ett år sen låg jag bara och myste med en väldigt liten bebis bredvid mig. Han är född 11:28 så man hade redan börjat lära känna varje del av honom. Han var den allra vackraste jag hade sett. Helt otroligt att något så fantastiskt kan komma från en själv efter många långa och jobbiga 42 veckor. Jag hade varit så rädd för att aldrig få se honom. Nu har jag haft honom hos mig i ett år... Helt otroligt!


Jag är så otroligt glad över att jag har fått chansen till att vara mamma och speciellt till Neo. Vad hade jag gjort utan honom? Han har lärt mig så mycket - jag kan klara vad som helst, jag duger som jag är, jag är värdefull.


Detta fick han i present idag:
Av oss: En porslinsgroda, ett kit så man kan göra handavtryck eller fotavtryck, två cd-skivor med sagor (Pippi Långstrump och Emil i Lönneberga), en jättestor gosedjurs Pingu, tre klädesplagg (en brun tjock tröja, en body, en bodysuit), en bok med lurviga djur i.
Av moster Martina, Andreas och kusinerna Tilda och William: En pojkdocka med tillhörande nappflaska, nalle och blöja, en skjorta och ett par byxor.
Av moster Katarina, farbror Ted och kusinerna L, O, Ebba och Linnea: Legoplattor och en kartong med lego.
Av mormor och Conny: En boll med bilar på, en massa små böcker med olika djur i, en lära-gå vagn, en sparbössa (nalle), en liten porslinsram, en bok som heter Älskade snuttfilt.
Av morfar och UIrika: En skjorta och ett par byxor.


Dessa presenter fick jag: Leila Lindholms senaste kokbok och en trälåda med blomsterarangemang i (tre olika vita blommor) av Martina.


Neo hann inte med att sova någonting på eftermiddagen då han lekte en massa med sina kusiner och alla lekssakerna - både gamla och nya. Så när klockan hade runnit iväg och det var alldeles för sent för en eftermiddagslur var det bara att sysselsätta Neo med allt möjligt så att han inte skulle tänka på att han var trött. Det var rätt lätt men både han och jag blev rätt svettiga då vi busade och jag jagade honom. Min underbart goa och glada kille. Det verkade ha varit en bra dag för honom. Det var vissa saker som inte blev som det skulle men jag kände mig förvirrad och stressad mest hela tiden. Det var mycket som skulle bli bra men ibland hann jag inte med och fick inte göra på mitt sätt men överlag blev dagen bra.


När klockan började närma sig sex började Neo bli riktigt grining - han var riktigt trött och svettig. Så när han fick välling drack han upp den snabbt och när han fått en napp i munnen somnade han nästan direkt i Olas famn. Han himlade med ögonen och gosade in sig mot Olas mage. Så söt och go! Så Ola gick upp med honom och la honom. Jag tror att det inte tog speciellt många minuter innan han sov. En lång men händelsefull dag för den lille mannen.


Efter att Neo sov var det bara pappa, Katarina, Ebba och Linnea som var kvar. Vi spelade lite Scene it?. Jag vann - som vanligt. Min faster Elisabeth kom och hämtade pappa då han skulle vara kvar där ett par dagar. Hon stannade en liten stund och satt på golvet med Ebba och Linnea. Tjejerna var övertrötta så dem skrattade en massa. Dem tyckte nog att det var riktigt skoj att Elisabeth satt och byggde lego och pysslade med Neos nya docka (namnförslagen är Linus eller Aron) med dem.


Nu sitter vi och slappar framför Wallander. Min mage känns av lite men det beror nog på att det har varit en lite smått stressad dag idag. Men jag är glad över att min mage har hållt sig i schack under hela kalaset. Plus att jag fick min mens imorse - så lättad och glad. Ikväll kommer jag att somna gott med ett leende på läpparna.


Jag älskar min pojke så otroligt mycket! Jag kan inte vara en stoltare mamma.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards