Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 22 april 2010

Av Carolina - 22 april 2010 19:15

Hade ju tänkt vara ute idag och gunga med Neo. Men så blev det inte riktigt. Det snöade och blåste rätt ordentligt så det var inte alls kul att vara ute. Så jag var ute med Neo en väldigt liten stund så att han fick gunga lite i alla fall. Han tyckte det var jättekul. Verkade inte som att han påverkades så speciellt mycket av vädret, jag påverkades mer tror jag. Det har varit en del gnäll från Neos håll. Något som är väldigt tröttsamt när man hör det hela dagarna... Innan det var dags för välling och läggdags lekte jag med honom och blåste såpbubblor. Han tyckte det var en kul en stund men sen gick han iväg och då ställde jag undan såpbubblorna men då blev han ledsen och sur. Men är man inte intresserad så tänker inte jag hålla på.


Nu blir det hockey på tvn. Hoppas på att HV vinner ikväll. Hoppas på att det inte blir så sent med en suddenmatch. Är trött. Vill sova... = /

Neo
Av Carolina - 22 april 2010 10:00

Ännu en dag som förkyld. Usch! Hostar så det skräller, snorar en del fortfarande och är täppt. Jag hatar hostan allra mest. Så nyss fick jag ta Bricanyl för det var så tungt i bröstet... = (


Vaknade upp med en dröm färskt i minnet - jag ville verkligen tillbaka. Så jag drog ut på det så länge som möjligt och levde kvar i drömmen även fast jag "styrde gubbarna" mer medvetet nu. Det var en härlig dröm på något sätt. Det var ett hotell och en massa människor som umgicks. Jag och min son Neo, som i drömmen var kanske 4 år, hamnade i samma rum som en man och hans son Neo, 6-7 år gammal. Jag blev intresserad av mannen. = ) Anledningen till att mannen och jag hamnade i samma rum var att jag brukade bo i det rummet när jag åkte till hotellet själv och så var det för mannen med. Hade jag fått drömma lite till att jag sett till att vi hade träffats igen och drömmen hade fått ett lyckligt slut men jag var tvungen att gå upp... = (


Dagens planer är att ta det mest lugnt tror jag. Men någon gång under dagen ska jag och Neo gå ut och gunga. Nu är hans gungställning färdig och gungan är uppe. = ) Så nu behöver vi inte gå till lekparken eller till syrran för att gunga. Det känns riktigt bra. Men vi ska väl hitta en till gunga så att flera kan gunga samtidigt. = ) Önskar att jag kunde baka mer muffins - testa de andra sorterna men några saker måste införskaffas så det får väl vänta då antar jag. = (


Igår förlorade HV 71 matchen på sudden. Riktigt trist! Men ikväll är det match igen och jag hoppas att det går bättre denna gången... = D För guldet ska till Jönköping, inte till Stockholm! = D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards