Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 13 april 2010

Av Carolina - 13 april 2010 22:00

Dagen började väldigt segt. Man orkade inte göra något och det tog verkligen emot att gå upp imorse när Neo hade vaknat. Vid lunch när Ola matade Neo tog jag tag i alla Neos kläder. Jag sorterade bort sånt som var för litet, tvättade sånt som var smutsigt, vek ihop och la på hyllan sånt som passade. Men jag ska ta tag i Neos garderob så att alla kläderna hamnar där istället - alla hans kläder får inte plats på hyllan längre. Nu när han har storlekarna längre än när han var liten bebis så blir det ju flera plagg kläder än innan - även fast Neo alltid haft mycket kläder.    Så fick bort hel en del kläder som bara låg och stökade. Vi måste fixa flyttkartonger att lägga ner alla urvuxna kläder i också - uppdelade i storlek, ärvda och nya. Oj oj, mycket att göra. Jag har även Neos hylla som jag ska damma ur och ställa upp grejer i. När ska jag ha tid med detta?? Hoppas i alla fall att jag hinner göra klart allt det där innan han fyller ett år, så har ju en månad på mig.   

Katarina var här med tjejerna en stund på eftermiddagen. De kom precis när Neo hade somnat, typiskt nog. Så Neo vaknade efter en kvart. Sen fick jag honom att somna om i sin säng uppe och han sov väl i en halvtimme kanske. Alltid såhär... Neos sömn blir alltid störd av dem. Något som jag är stenhård på är att Neo ska få sova de timmar han behöver om det inte är helt omöjligt förstås. Både Ola och jag är stenhårda med att måste få vara hemma när han ska sova på kvällen - äta välling och sen somna i sin säng. Men ändå ringer Katarina ofta och frågar om vi ska ses på kvällen - titta på tv, äta middag osv. Det infaller alltid när Neo ska sova och sen är dem inte direkt villiga att komma hit och göra det. Hade dem kommit hit och umgåtts på kvällen så hade jag inte brytt mig, då är ju Neo ändå hemma. Det är alltid jag, Ola och Neo som ska åka bort till dem - så har det alltid varit. Innan Neo kom så var det så men då hade dem ju tjejerna så då var det ju lätt för oss att åka bort till dem. Men sen när Neo kom blev det svårare för oss i och med att vi behövde en del till Neo och han trivdes bäst hemma. Men ändå skulle vi åka bort till dem hela tiden. Så irriterande!!    Men men... Nu ska vi inte tjata om gammalt skit i all evighet!

På kvällen har jag suttit vid datorn en stund medan Neo har lekt med sina leksaker. Han leker väldigt bra på egen hand.    Innan det var dags för vällingen lekte jag lite med honom. Satte mig på golvet, busade, fick honom att skratta.    Efter det blev det välling, pyjamas, borsta tänderna och sen sängen. Det blev lite tårar när jag sa godnatt och gick ut men han tystnade rätt snabbt. Jag åt lite mat när jag lagt honom. Nu har jag tvättat lite och sen suttit vid datorn. Blir väl att sitta vid datorn ett tag till och sen blir det sängen.     Godnatt!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards