Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 12 april 2010

Av Carolina - 12 april 2010 23:00

Dagen började med att jag satt barnvakt någon timme åt Ebba och Linnea. Katarina skulle åka och handla och barnen var hemma från dagis. Tjejerna tyckte att det skulle bli kul och spännande att moster "Jajjo" skulle komma och leka med dem. Vi satte igång direkt när Katarina åkt. Först spelade vi två spel - Ballongspelet och Stallet. Dem tyckte det var kul men mot slutet av andra spelet började dem bli uttråkade och rastlösa. Då ville dem höra saga - jag läste ut nästan hela Dumbo och sen läste jag hela Emma är hos tandläkaren (den är inte så lång). Dem tyckte om att höra Emma. Ebba satt precis bredvid mig och var helt inne i boken hela tiden.    När vi läst klart satte jag igång cd-spelaren. Jag spelade deras favoritlåt - Manboy med Eric Saade.    Jag dansade och hoppade med dem i famnen (en i taget) och det tyckte dem var jättekul. Sen ville Linnea måla så då satte jag henne i rullstolen så att hon kunde måla. Då blev Ebba också sugen på att måla så hon fick också sätta sig i rullstolen. Efter bara ett par minuter kom Katarina hem igen. Vi hade haft det roligt och tiden hade gått fort. När jag cyklade hem igen var klockan strax efter tolv. Bråttom, bråttom.

Vi åt mat när jag kom hem och strax därefter var det dags för Ola att åka till jobbet. Neo lekte lite till klockan var ungefär två. Då sov han till halv fyra, fyra i vagnen. Vid den tiden hade jag fått en rejäl huvudvärk.    Som vanligt blev Neo extra gnällig då... Jag var riktigt trött på allt då. Efter att han fått middag och jag ringt försäkringskassan för att anmäla mina jobbdagar tog jag på honom ytterkläderna och satte honom i vagnen och gick ut. Vi gick bara en kort sväng. Promenaden avslutades i lekparken och en liten gungtur. Han blev jätteglad och tyckte det var riktigt kul. När vi kom hem var klockan tjugo över sex. Neo blev grinig direkt när vi kom in - han hade inte sagt ett pip under hela promenaden förutom lite glada tillrop och skratt.    Men inget gnällande. Min huvudvärk att lättat lite i och med den friska luften men tilltog senare. Neo fick välling och sen blev det sängen för honom vid sju. Han grät lite när jag gick ut ur rummet men han tystnade redan innan jag kommit ner för trappen.    Sen sov han gott!

Jag hade tänkt att börja städa och plocka under kvällen nu när Neo sov för natten. Men den jävliga huvudvärken tog stopp för det. Jag tog värktablett men inte hjälpte det något. Så det blev slappt framför datorn och tvn. Kände det dåliga samvetet krypa sig närmare... Jag visste ju vad Ola skulle säga och att kommentarerna och tjatet skulle bli desto värre dagen efter i och med att jag inte hade gjort något.   

Kvällen slutade vid halv elva tiden för mig. Då orkade jag inte sitta uppe längre med både huvudvärk och ont i nacken.    Låg och kollade på några inspelade serieavsnitt på tvn i sovrummet tills Ola kom hem strax innan tolv. Sen somnade jag gott och ganska snabbt...   

Av Carolina - 12 april 2010 22:00

Neo och jag gick till lekparken.   Han tyckte att det var kul att gunga även denna gången.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards