Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 11 april 2010

Av Carolina - 11 april 2010 22:00

Neo premiärgungar. Han tyckte det var jättekul.   Lånade kusin Ebbas gunga.

Av Carolina - 11 april 2010 21:00

Direkt imorse gick Ola ut och byggde ihop våran cykelvagn till Neo. Så när Neo hade sovit lite på förmiddagen gick vi ut. Vi tog en cykeltur till Katarina för att se vad dem gjorde. Där stannade vi en stund och pratade. Neo fick låna Ebbas gunga en stund och gungade för första gången. Han tyckte det var jättekul och log mest hela tiden.    Precis som jag trodde. Sen cyklade vi till svärfar för att se om han hade någon gungställningen - den hade han tyvärr i sitt torp men han skulle ta hem den till oss så att Neo kan gunga hemma hos sig själv också. På vägen till svärfar och en stund medan vi var där sov Neo sittandes i cykelvagnen så jag antar att det är ett gott tecken.    Vi cyklade hem och parkerade cyklarna hemma. Ola körde bort mig till Katarina igen och åkte iväg för att fixa lite grejer. Neo, Ebba och Linnea lekte jättebra med varandra - som vanligt.    Så kul att se dem ihop.

Neo sov en timme mellan fem och sex på kvällen - sent men han var jättetrött. Under tiden pusslade jag med Ebba och Linnea, jag och Katarina spelade två spel med tjejerna också. Det var riktigt kul. När Neo hade vaknat var det dags att äta mat - det blev grillat med potatisgratäng, sallad och bröd. Riktigt gott men som vanligt fick jag halsbränna av det.

Nu har Neo fått välling och ligger i sängen sen en stund tillbaka. Lite sent men inte för sent. Han var riktigt trött så inga problem att lägga honom trots den sena eftermiddagsluren. Nu gråter han inte när jag lägger honom (vet inte hur Ola nattar) för att jag skojar med honom innan han ska ner i sängen. Han har en liten lampa som ser ut som ett spöke som lyser blått bredvid hans säng. Den är alltid tänd. Så innan vi ens kommit in i rummet börjar jag prata om Kompis (som lampan heter). "Ska vi se om Kompis är inne i rummet?" Nu när jag sa det tittade han in i rummet för att se om den var där. Sen tittade han direkt på Kompis när vi kommit in i rummet och log. Jag gick fram till den och sa glatt att där är ju Kompis. Jag släckte den och sa att Kompis var borta. Sen tände jag den igen och sa att där är Kompis. Då log han igen.    Sen ville han ner i sängen och la sig på kudden direkt. Så skönt att nattningen går mer och mer smärtfritt utan gråt. Visst händer det att han bryter ihop ibland och gråter när man säger godnatt men det är bara någon gång ibland. Förut grät han hysteriskt varje gång vi skulle lägga honom - vare sig det var jag eller Ola som gjorde det. Nu behöver jag inte känna dåligt samvete för att jag lämnar honom i sängen gråtandes - för han gråter ju inte längre.   

Nu har jag tagit min kvällsdos med Gaviscon och hoppas att halsbrännan ska läggas sig. Ska spela en liten stund på datorn och sen blir det nog sängen. Har känt mig lite småyr och konstig idag så är inte jättepigg nu efter en mycket aktiv dag både inomhus och utomhus.

Just det, satte ner Neo på gräset hos Katarina. Denna gången gick det bättre. Han gnydde en del först men sen kröp han iväg på gräset. Tyvärr upptäckte han sandlådan som jag fick ta bort honom ifrån. Det var inte rätt dag för honom att sitta i sanden och undersöka den - bäst att skaffa lekkläder och lekskor. Vi hade inget ombyte med oss heller... Dagen har varit mycket bra!!   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards