Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Carolina - 9 april 2010 20:00

Jaha, idag var det ju då dags för mig att gå till läkaren. Satt och var lite smånervös i väntrummet men jag fick en go och gla skånsk läkare. = D Han frågade lite och jag svarade. Berättade om mina symtom och när det uppstod. Han kände lite på min mage och sen pratade vi lite mera. Han skrev ut Gaviscon till mig.    Så har en dunk på 500 ml Gaviscon hemma... Jag blev sen skickad till Labbet för att ta blodprov som sen ska visa om jag har någon form av laktosintolerans. Hoppas att det visar något i och med att jag reagerar så starkt på just laktos. Men jag vet inte riktigt om det är proteinet eller sockret i mjölken jag inte tål... Sen ska jag även få en remiss hemskickad till mig. Dem ska köra ner en kamera ner i halsen till magen på mig och kolla hur det ser ut på insidan plus ta ett vävnadsprov. Dem ska väl kolla ifall jag har öppen magmun och sånt för att se vart halsbrännan kommer ifrån. Vävnadsprovet ska dem ta för att se om det är magsår och sånt. Jag hoppas att jag kan bli nedsövd eller något under denna process då jag är väldigt känslig och får väldigt lätt kväljningar.    Men jag hoppas innerligt att detta kan få fram något som kan vara till hjälp. Så att jag kan göra något för att bli bättre...

Jag tog mina 10 ml Gaviscon efter middagen och jag har ännu inte känt av någon halsbränna. Rapar gör jag men inga sura uppstötningar. Hmm... Gaviscon bildar ett skum som ska läggas som ett lock så att de sura uppstötningarna inte kan tränga upp. Kanske att det funkar... Jag ska ta 10 ml 1-3 gånger på dagen (efter måltider) plus 20 ml innan jag går och lägger mig då halsbrännan oftast är värst på natten när man ligger ner. Jag hoppas innerligt att denna äckliga sörja kan hjälpa mig fram till undersökningen. Om blodprovet visar något så får jag ett samtal annars blir det tyst.

Så... Nu håller jag tummarna.

Neo har varit en mycket glad pojke idag. Skrattat ljuvligt hur mycket som helst - speciellt när jag säger nej till honom.    Han kröp omkring på golvet och jag sa nej till honom och han kiknade av skratt så han var tvungen att stanna upp en liten stund tills han hade skrattat färdigt. Men sen sa jag ju nej igen så han började skratta och då började allting om igen. Han är så härlig min lille pojk!!   

Förresten... Min mens kom idag innan jag skulle till läkaren så nu är jag lugn på den fronten. Plus att jag nyss gick på toa och gjorde nr 2, vilket jag inte gjort sen i lördags... Började bli lite nojjig över att jag skulle ha förstoppning också.

Så det var många positiva saker som hänt idag trots det skrämmande besöket hos läkaren. Hoppas på en lugn och problemfri natt nu också.   

Hälsa · Neo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards