Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 7 april 2010

Av Carolina - 7 april 2010 23:00

Hade hoppats på att få sova gott efter en lång dag. Men inte då... Vaknade flera gånger av en förjävlig halsbränna men som tur var så slapp jag att gå upp och kräkas. Även fast det kanske hade behövts...      Sen när jag väl hade vaknat så var det ju inte det lättaste att somna om. Neo vaknade vid sju så Ola var måttligt glad över detta. Nu när han skulle ta hela morgonen med Neo själv så bestämmer han sig för att vakna tidigt. Jag fick ligga kvar i sängen till nio. Rätt skönt även fast jag inte direkt kände mig speciellt utvilad när jag gick upp. Magkatarrsontet var borta men hade ersatts av magknip i hela magen. Inte alls skönt. Det gick i vågor - ibland kunde jag knappt röra på mig och ibland kunde jag göra vanliga saker. Väldigt irriterande.

Under en bra period med magen under dagen så åkte vi in till stan. Vi gick på ÖB, Rusta och Cheapy. Jag hittade lite grejer till Neo - 1 års ljus till tårtan, en porslinsgroda som hade en prinskrona på huvudet (present), en body (ljusblå med mörkblå bilar), ett par limegröna mysbyxor, självlysande stjärnor att sätta upp i hans rum (eventuell present). Övrigt som jag hittade var ett 7-pack strumpor till Ola i present (fyller år den 15 april) som det står alla veckodagarna på, presentpapper, häftmassa, godis, dricka. På Cheapy köpte vi också två stycken stolar som vi ska ha ute sen när det blir riktig vår.    Även fast jag inte hittade det jag egentligen sökte efter så hittade jag lite smått och gott ändå. Så jag var nöjd.

Hemma blev det mest lugnt. På kvällen tilltog det onda i magen och jag kände mig inte alls pigg. Vi kollade på film (Hancook) och åt pastasallad till middag. På kvällen satt jag med min vetekudde - lindrade smärtan i en del av magen också. Hoppas även på att mensen kommer snart så att något av det onda får en förklaring...   

När vi skulle lägga oss trodde jag inte på att jag skulle få sova något under natten. Jag somnade med ont i magen men i en hyfsat skön ställning nära Ola.

Av Carolina - 7 april 2010 22:00

Neos första kontakt med gräset. Var inte så uppskattande. Han började gråta och ville inte alls vara på gräsmattan.


Första vårtecknen i våran trädgård.


Shiva hittade en pinne och låg och bet på den en stund i det sköna gräset.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards