Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 6 april 2010

Av Carolina - 6 april 2010 23:00

Började dagen med att få magkatarr deluxe. Inte alls skönt. Hade inte direkt något hemma att lugna magen med så det blev värre och värre. Tanken var att åka till stan och kolla lite. Ett tag verkade det vara en omöjlighet för mig.    Vi åkte till svärmor för att lämna av Shiva så att hon inte behövde vara ensam hemma hela dagen. Där fick jag äta en stor bulle för att lugna magen. Kunde inte vänta längre med att äta för jag visste att det skulle bli värre och jag skulle säkert ha kräkts. Magen blev lite lugnare av bullen och att gå omkring lite. Sen åkte vi in till stan. Direkt åt vi på McDonalds. Magen blev bättre och bättre.   

Vi gick i några affärer - Coop, Apoteket, Hälsokostaffären, BR leksaker. Gjorde de viktigaste ärendena. Jag fick en förtidig födelsedagspresent av Ola.    En vetekudde - Lundemyr of Sweden med kardborreband. Den är svart med texten Favorit på.   

Efter att vi var färdiga på i affärerna åkte vi till Olas bror Dan. Vi umgicks, pratade, barnen lekte och vi fikade. Vi var där ett par timmar. Dan ska försöka fixa till min dator. Vi får se vad som händer. Jag fick gosa med Tintin - hon är 5½ månader nu. Tiden går fort. Jag tyckte det var nyss jag såg henne första gången och då var hon bara ett par veckor gammal.   

Vi mellanlandade hemma i någon timme. Sen var det dags för mig att jobba. Min mage var väl kanske lite uppsvälld och sådär men inget ont i alla fall. Vi satte igång vid halv åtta och jag såg en lång kväll framför mig... Jag hoppades verkligen att magen skulle hålla sig i schack annars skulle det bli riktigt jobbigt för mig. Mitt jobb denna kväll bestod av att skura golv med en speciell maskin. Jag jobbade med svärmor så hon bonade golven och körde med en annan skurmaskin före mig. Det var faktiskt ett bra jobb. Jag gick omkring och lyssnade på musik i min iPod så att jag slapp tänka så mycket och inte höra ljudet av maskinen som var jättehögt. Jag slutade jobba klockan ett på natten. Då var jag jätteseg och trött.

Pga alla dessa problem med min mage har jag fått för mig att det känns som att jag är med barn. Jag hoppas att det inte är så... För jag vill inte ha barn just nu hur bebissjuk jag än blir emellanåt...

Av Carolina - 6 april 2010 11:30

Neo hälsar på hos kusinerna. Lånar leksaker. Gud vad jag älskar dem där blå ögonen!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards