Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 4 april 2010

Av Carolina - 4 april 2010 21:15

Neo äter inte bra än men har ätit bättre idag. Så vi tar det lugnt med maten och prövar oss fram vad som funkar och vad som inte funkar. Kanske att han kommer ur denna fasen någon gång.
Frukost: 2 portioner gröt och ett par majsbågar.
Lunch: ½ portion gröt med puré till.
Middag: Nästan ½ portion mat, 1 yoghurt (liten) och ett par majsbågar.
Kvällsmat: 1 flaska välling.

Förut var vi borta hos min syster och umgicks mellan 13 och 18. Rätt trevligt. Neo tyckte att det var jättekul att leka med sina kusiner. Han och Ebba har en speciell kontakt - dem är på samma nivå i hur dem leker. Lite lugnare på nåt sätt. Visst att Neo är vild på ett sätt men det är mest när han är själv eller när han har sett något han vill ha. Men när han och Ebba leker eller sådär så har dem något speciellt ihop. Kul att se! När vi satt och fikade tittade dem på varandra och busade. Dem satt precis bredvid varandra - Ebba skakade på huvudet och Neo gjorde detsamma efteråt och så höll dem på så.    Sen när Ebba tittade bort från Neo böjde han sig fram och försökte få kontakt med Ebba igen.    De är så goa dem två.

Medan Ebba och Linnea badade satt jag på golvet vid dem och Neo fick krypa omkring lite som han ville. Han tyckte det var jättekul. Han kröp iväg ibland men kom hela tiden tillbaka. Han reste sig upp mot badkaret och tittade ner på Ebba och Linnea.    Mycket intressant! Sen när jag stod upp i hallen kom han krypandes mot mig och reste sig upp mot mina ben för att han ville komma upp. Då räckte jag ut armarna mot honom, han släppte taget om mina ben och stod helt själv ett par sekunder innan jag tog tag i honom. Det var första gången han stod helt själv!    Han var jättestadig i kroppen och stod länge för att vara första försöket.    Jag är jättestolt och glad över detta. Han visste nog inte själv vad han gjorde tror jag. Han har inte visat något intresse alls för att vilja släppa taget eller något. Så det var kul att detta hände - har stått still i utvecklingen ett tag nu förutom att det har ploppat upp en del tänder nu på raken.

Jag älskar Neo så innerligt! Han är min lille gosplutt. Han förgyller mina dagar med så mycket glädje, bus och kärlek. Det är så underbart när han gosas och pussas. När han babblar hela tiden - säger mamma och pappa. Han skratt, leende, glitter i ögonen. Min ögonsten - som jag inte skulle vilja byta bort mot någonting i hela världen.   

Av Carolina - 4 april 2010 11:15

Nu har magen lugnat sig. Jag har inte ont längre och har fått sovit hyfsat inatt. Jag mår lite illa nu men det kan ju bero på att magen har varit så konstig plus att jag alltid får halsbränna efter ett par dagar med oro och stress. Nu trodde ju jag att allt skulle bli bra igen. Men inte då...

Efter ett par timmars sömn inatt vaknade jag av en redig tandvärk - förbannade visdomstand. Dem väljer aldrig rätt tillfälle. Slår aldrig fel. Så jag försökte sova så gott det gick. Tog en alvedon när jag matade Neo och då blev det något bättre. Den värsta värken gick över och nu anar jag bara lite smärta men det funkar. Sen när jag, som vanligt, skulle sätta mig vid min dator så kommer det upp ett felmeddelande om att det är en fil som saknas eller som är skadad och det går bara att reparera med windowsskivan - vilken jag inte har!   Så det var jävligt tur att jag skaffade mig den där hårddisken och la in mina bilder där annars hade jag blivit väldigt arg och ledsen. Så det viktigaste - tror jag, ligger på hårddisken så mina bilder är räddade. Ola som tyckte att det var onödigt att köpa en sån... *hmm*

Nehe, nu ska jag gå och kolla Neo och se ifall han har vaknat efter sin förmiddagslur i vagnen inomhus.   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards