Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 3 april 2010

Av Carolina - 3 april 2010 21:30

Neo åt ordentligt till frukost (2 portioner gröt). Han åt även en portion gröt till lunch - bättre till skillnad från ingenting de senaste två dagarna. Han hoppade över middagen och fick välling innan läggdags - han drack upp en flaska välling utan problem och utan att kräkas!    Kanske, kanske att hans mage börjar bli bättre. Dock har han varit jättetrött hela dagen. Trots att han tog sovmorgon till nio, sov mellan tio och elva, sov i bilen (antagligen) och sen sov minst en timme i vagnen på resturangen så har han varit trött och gosig däremellan. Han ville bara sitta i knäet och halvslumra. Gosen!

Min mage har inte varit bra idag. Har haft konstant "magknip" i hela magen. Inte mycket som har hjälpt mer än vila emellanåt i så fall. Jag har dock inte kräkts under dagen även fast jag emellanåt har velat kräkas för att kanske få bort det där onda i magen.    Jag har inte varit jätteillamående men smärtan i magen har varit tillräcklig. Bara den har fått mig att må illa när det har varit som värst. Men jag har lyckats att stå ut med det... Hoppas innerligt att magens onda har minskat i styrka eller till och med försvunnit. Hoppas även att natten blir lugn och att jag får vila och sova ordentligt - det behöver nog min mage och mitt huvud.

Mellan två och fem var vi på en resturang för att fira svärfar. Han fyller 60 år den 7 april.    Grattis till honom! Riktigt god mat och fint ställe plus att vädret var helt underbart skönt. Tyvärr blev det rätt varmt just där vi satt - massa folk och solen sken in genom de stora fönstren. Så Neo trivdes inte alls där. När han skulle sova kom han aldrig till ro så jag och Ola gick en promenad med Neo i vagnen runt området - det var riktigt skönt att gå omkring i solen med en lätt bris i håret, trots min mage. Neo somnade snabbt i vagnen och sov iaf en timme eller något. Sen när det började dra sig mot klockan fyra så började han bli trött igen även fast han nyss sovit och han kom inte alls till ro även fast han fick vara hos sin pappa som var den enda som dög. Så jag la honom i vagnen och satte mig i foajen med honom. Då blev han lugnare - mindre folk och mycket svalare. Det var skönt även för mig så att jag fick komma bort från folkmassan en stund och vila. Så varken jag eller Neo var speciellt glada under dagen. Men jag försökte umgås och prata lite i alla fall. Men det var skönt att komma hem...

Nu ska jag röka en sista gång och sen blir det sängen. Skönt att komma i säng tidigt! Något jag har börjat med nu denna veckan som Ola har börjat jobba klockan 6 på morgonen.

Så, godnatt!   

Av Carolina - 3 april 2010 01:00

Sitter uppe och vilar magen. Har haft sån extrem halsbränna ända sen jag gick och la mig, rapade och hade mig. Min mage gick inte att röra vid för då vände det sig i den. Jag slumrade väl till en timme men drömde om min onda mage. Så när jag vaknade till för en stund sen med världens halsbränna och illamående tänkte jag att nä nu är det väl ändå dags att gå på toaletten. Jag gick in på toaletten, fixade ett glas vatten för att lugna halsen med och sen satte jag mig framför toan. Det tog inte många minuter förrän jag började hulka och kräktes. Efteråt kändes allting så lätt - inget illamående och ingen ond mage. Bara en hals som rev av magsyran. Så nu sitter jag och dricker lite cola för att få bort smaken i munnen och kanske även ta bort det riviga i halsen. Det är inte så skönt. Funderar på om jag ska gå och lägga mig eller om jag ska sitta uppe en stund till för att se om jag ska kräkas mera... Inte så kul att gå och lägga sig och somna och sen vaknar snart igen för att kräkas. = ( Men jag väntar en stund.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards