Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 1 april 2010

Av Carolina - 1 april 2010 22:00

 

Sover gott med sin bil och hund.



Min goa unge! Visar upp sitt fina ansikte och sina små tänder.

Bilder · Neo
Av Carolina - 1 april 2010 22:00

Neo har varit väldigt hostig idag. Inte så mycket snorig och sådär utan en massa hosta. Precis innan jag åkte till jobbet ikväll fastnade hostan i halsen på honom så det blev tre kaskadspyor direkt efter varann då han hade druckit en halv flaska välling precis innan. Stackars lille kille! Vi kör med ventoline men jag tror att vi borde införskaffa hostdämpande också. Ventolinet hjälper mot rosslet och är luftrörsutvidgande. Tar ju inte bort slem och sånt tyvärr. = (

Jag fick hem min nya mobil också och än så länge älskar jag den! = D Hoppas att det dröjer längre än ett halvår innan den börjar strula som de andra mobilerna har gjort. Mobilen är mindre än vad jag trodde att den skulle vara. = ) Den ser ut som en liten blå diamant. Knapparna är formade som en diamant. Mobilen är en Sony Ericsson F100i.

Jobbade i ca en timme ikväll - städade tre avdelningar på ett dagis. Skulle egentligen har städat på ett ställe till men som tur var så blev det inte det. Det hade blivit jättesent. Nu var jag hemma mellan halv nio, nio då jag handlade lite efter jobbet också. Tänk om jag hade tagit det andra stället också... Då hade klockan varit väldigt mycket mera. *blä* Det hade jag aldrig orkat.

Neo somnade medan jag var på jobbet och än så länge sover han fortfarande. Jag kommer hålla tummarna hårt för att han ska få sova lugnt hela natten utan att hosta för mycket och framförallt inte hosta så att han kräks mitt i natten. = ( *håller tummarna*

Nu blir det att röka en sista gång och sådär, sen blir det sängen. Har lite ont i kroppen nu efter två dagars jobb - blir så när man inte är van vid ett så fysiskt jobb. = S Men kul att få komma hemifrån ibland och veta att Ola får ta hand om Neo, för en gångs skull. = D

Godnatt!

Av Carolina - 1 april 2010 10:15

Igårkväll var det dags för mig att jobba - har latat mig i två dagar så nu gick det inte att skjuta upp mera. Så jag städade tre avdelningar på ett dagis och ett bibliotek. Fick hjälp av svärmor så det gick rätt snabbt. På vägen hem köpte jag frimärken och la på påskvykorten till mamma och pappa som jag gjorde, jag hittade även en bok på Konsum som ska bli intressant att läsa (Harlequin Lust) och pizza till Ola. Jag beställde en kycklingtallrik men fick med mig en kebabtallrik hem. *suck* Inte första gången det blir så fel... Så min mage blev bullrig och gasig pga kebaben. Jag kom på det för sent att det var ju kebab jag åt... = ( Jag kan ju inte äta kebab! Min mage tycker inte om det alls. Neo hade både somnat och vaknat medan jag jobbade. Så det blev att sitta med honom tills vi skulle sova. Men sen när vi la honom i sin säng och gick och la oss själva så somnade han och sov. Jag tror att hans mage var lite upp och ner - han fes och rapade en del, sen bajsade han när han var i sängen och tyvärr har han börjat hosta en del nu också. Så det var nog en hel del som störde honom i sömnen. Men sen fick vi allihopa sova skönt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards