Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

En dag på sjukhus

Av Carolina - 30 mars 2010 21:00

ag och Neo följde med Katarina, Ebba och Linnea till sjukhuset. Det var dags för tjejernas medicinering. När slangen skulle kopplas till dem så skrek dem som vanligt. Dem är 2½ år, fyller 3 i juni, så dem borde ju ha lärt sig nu att det går fort och inte är så farligt. Dem har fått medicin på detta sättet sen 3 månaders ålder. En droppslang kopplas till dem genom en shunt som sitter vid ena nyckelbenet. Neo och tjejerna lekte massor nästan hela tiden. Trots att Neo var jätteförkyld och hade feber mitt på dagen lekte han massor och skrattade. Han tyckte att det var jättekul att ha ett fyra plats-rum att leka i och krypa omkring. Han "klättrade" på allt han kom över. = D Riktigt härligt att se. Han sov mellan halv tolv och tolv. Han vaknade upp ledsen och febrig. Men efter en dos alvedon var han pigg och glad igen och kunde fortsätta att leka med sina kusiner.

Var en mycket seg dag då man sitter inne i ett sjukhusrum i ungefär 4 timmar. Det försenades också pga att spolningen på slutet tog lång tid på sig och sen när dem skulle koppla bort slangen på Linnea fick dem inte ut något blod genom shunten när dem skulle ta ett par rör. Så vi var inte hemma förrän vid halv fyra ungefär när vi egentligen skulle ha varit hemma vid halv tre ungefär. SEGT!!

Hoppade över att jobba ikväll. Orkade inte efter denna lången dagen. Gick upp vid sju och var skittrött när jag kom hem. Vi åkte och handlade - en massa mat och sen var vi inne på OnOff för att köpa en termometer till Neo (den vi hade har gått sönder efter att han har lekt med den) och sen "råkade" jag få med mig en photoskrivare också (en liten sak). Så den skrivaren ska vi använda för att göra vykort, tackkort/julkort och dylikt men även vanliga kort att sätta in i fotoramar. = D Trevligt! Det var lagerröj så jag fick den för lite mer än 400 kr. = D När vi kom hem var det direkt dags för sängen för Neo - det tog inte lång tid förrän han blev tyst. Så hoppas att han kan sova gott inatt!

Nu blir det sista ciggen och sen sängen. Kan vara skönt att gå och lägga sig tidigt så att man kan titta på tv i sängen innan. = D Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards