Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

En förkyld liten pojke

Av Carolina - 29 mars 2010 21:00

Gick upp vid nio imorse. Jag trodde verkligen inte att Neo skulle sova så pass länge men tack för det! = D Då fick jag sova mellan halv sju och nio i alla fall - bättre än inget och längre än jag trott. Allting försköts lite idag men det gjorde inte så mycket - bara försöka köra på som vanligt imorrn. Neo ville inte alls sova sin förmiddagslur men han var jättegrinig - näsan rann och var täppt om vartannat, massa dregel (tänder eller förkylning?) och en glödhet kropp. Så det har blivit alvedon, snytning av näsa och näsdroppar idag flera gånger. Jag fick byta kläder på honom pga allt dregel. Men efter lunch gick jag upp och la honom i sin säng så att han kunde få lite lugn och ro ifall det var det som störde honom. Han somnade rätt snabbt och sov sen i två timmar. Riktigt skönt! Det behövde både han och jag. Han var lite piggare och gladare efter tuppluren men det märks tydligt att han är sjuk. Han är slöare och inte alls lika pigg på att busa och leka. Under i alla fall eftermiddagen och kvällen har hans lilla kropp var så varm, så varm. Han får inte feber speciellt lätt men denna gången tror vi att han har det just för att han är så varm. Han är varm av sig annars men detta var en annan sorts värme. Efter lite bus och gos med sin pappa blev det välling, alvedon, byte av blöja och sen sängen. Han somnade rätt snabbt klockan halv sju, sju. Riktigt skönt! Hoppas att han kan sova bort det värsta av förkylningen. Vi ska med Katarina, Ebba och Linnea till tjejernas medicinering på sjukhuset. Hoppas att han är bättre. Annars vet jag inte. Jag har ju lovat men vad ska jag göra om Neo är lika slö och varm imorrn som han har varit idag?? Vill ju inte att han ska bli sämre...

Magen har inte gjort ont idag och det är skönt. Men visst har magen känts lite upp och ner men det är bara att fortsätta ta det lugnt och känna efter vad som är bra och vad som är dåligt. Egentligen skulle jag ha jobbat ikväll - enligt svärmor och Ola, men jag orkade inte. Vill vila upp mig helt innan jag sätter igång. Ska jobba tisdag till fredag också. Hoppas att det känns ännu bättre imorrn...

Nä, nu blir det att göra sig i ordning för natten så att man orkar upp imorrn. Godnatt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards