Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Piggare

Av Carolina - 24 mars 2010 10:00

Idag känns allt lite bättre. Jag har fått sova bättre inatt. Jag vaknade bara en gång av att Oliver traskade omkring. Men jag orkade inte bry mig så jag försökte ropa från sängen att han skulle gå ner men jag ville bara sova. Så det var riktigt skönt att få sova lite mera och bättre. Helt klart bättre att bara vakna en gång mot 4-5 gånger.

Idag kanske jag har lite bättre tålamod med allting. Jag börjar verkligen "märka" minsta lilla irriterande sak med hundarna - jag stör mig på precis allt. Hur dem låter, saker som dem gör, att dem inte lyssnar, att dem är i vägen, att dem är ouppfostrade osv. Shiva är inte den perfekta hunden - hon har också dåliga sidor men dem kommer bara ibland och det går att ändra på det om man bara vill. Men Oliver och Akilles har blivit försummade så mycket av både det ena och det andra att det känns som att det är försent. Det skulle ha kunnat bli fina hundar för jag ser ibland vilka fina hundar dem egentligen är men dem har inte fått den riktiga uppmärksamheten, berömmet, uppfostran och reglerna från början så allting har blivit kaos. Oliver är alldeles för dominant och aggressiv - mataggressiv mest. Han skulle ha behövt bli kastrerad för länge sen - han fyller 8 i april. Akilles lyssnar bra och vill lära sig och vill bli aktiverad men det är ingen som har tid med honom. Han skulle bli en jättebra hund bara han skulle ha fått den rätta uppmärksamheten och den rätta träningen. Men han har blivit försummad sen första början och nu är han en hoppig, stimmig och stor hund som tar varje tillfälle i akt för att få kärlek. Han blev 4 i oktober förra året.

Neo har börjat kunna säga vovve nu. Jag hör att han menar det men det kommer inte ut riktigt. Han börjar säga vovve fast med b i början. bvovve typ... Så fort han ser hundar på tv börjar han låta glad och säger detta ordet och "måste" titta klart tills hundarna är borta. Jag tror att det kommer bli en djurälskare av Neo - han blir jätteglad av att se katter och hundar. Pratar ljust och glatt med dem och ler i hela ansiktet. Han vill gärna klappa dem och vara nära. Jag hoppas och tror att Neo och Shiva kommer att bli bra vänner när han blir lite större. Det tråkiga är att Shiva redan är 5 år. Jag undrar hur länge hon kommer att leva och jag hoppas innerligt att hon kommer stanna kvar så länge som möjligt så att hon får många glada och busiga dagar med Neo. Den dagen hon går bort kommer jag att bli helt förkrossad.

Jag har inga planer idag utan det blir att vänta ut att syrran kommer hem igen och kan hämta sina hundar. Sen ska jag bara njuta av tystnaden (Oliver snarkar som en hel karl) och gosa med min hund och min lille pojke.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards