Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Carolina - 23 mars 2010 17:00

Jag längtar så enormt efter att bli av med dessa hundarna. Det är som att ha tre barn just nu. Och Neo är den som är mest städad och lydig. *suck* Idag rymde bägge hundarna in till grannen genom häcken. Det är rätt mycket snö så jag fick gå ut i snön i bara tofflor och skrika som fan på dem för att de skulle komma tillbaka. Akilles kom efter första gången jag ropade men Oliver tog det jättelång tid innan han kom tillbaka. Han lyssnar inte överhuvudtaget - ibland undrar jag om han är döv. Hur mycket man än skriker eller inte skriker på honom så lyssnar han inte. Han rymmer alltid iväg och tänker inte på vart han går. Jag var rasande!! Så nu får jag gå ut med Oliver i koppel för att inte behöva skrika och jaga efter honom. *suck*

Sen gnäller Oliver massor hela tiden. Jag blir jätteirriterad. Han hoppar upp på stolarna för att komma åt eventuella rester eller mat på bordet. Han sitter och väntar nedanför Neo för att se ifall han kommer kasta ner något eller för den delen räcka ut handen lite för långt så att han kan ta det som Neo har i handen. Akilles går efter mig hela tiden och ska sitta precis bredvid. Jag vet att han vill ha kärlek och uppmärksamhet men när jag ger honom det tar han det som en invit om att han kan hoppa upp i knäet. Han hoppar hela tiden. Minsta lilla man pratar med honom eller klappar honom så börjar han hoppa och stimma. Jag håller på att bli tokig!! Bara ett dygn kvar tills dem är borta och jag kan få tillbaka min egna lugna och härliga hund som lyssnar när man ropar på henne. Fy fan! Aldrig att jag tänker ta hand om dessa två hundarna något mera och speciellt inte bägge två samtidigt. Det pallar inte jag!!

Hoppas verkligen att jag får sova lite mera inatt så kanske jag får vara lite piggare och gladare imorrn.

Av Carolina - 23 mars 2010 09:45

Jag trodde att jag skulle få sova inatt men inte då. Igår fick jag hit Oliver och Akilles, då jag ska vara hundvakt medan syrran är i Stockholm. Shiva är hos svärmor då hon löper. Inatt vaknade jag väldigt många gånger. Jag somnade vid halv tolv ungefär, vaknade vid två av att Neo lät men han verkade ha somnat om direkt när jag kollade till honom, vaknade vid fyra av att en telefonförsäljare ringde (en som ringer oss många, många gånger bland annat igår kväll vid halv tio), vaknade vid fem och halv sju av Oliver som var på övervåningen och traskade runt (Oliver och Akilles får inte vara där pga att Oliver märker revir plus att Shiva ska ha en frizon när hon är hemma med dem). Känns som att jag vaknade flera gånger... Men när allting var lugnt igen så tog det ett tag för mig att somna om och sen när jag väl somnat om vaknade jag ju snart igen. *suckar tungt* Känner mig inte jättetrött men väldigt seg. Jag lär nog ha icke existerande tålamod och en rejäl huvudvärk idag... Jättebra att inte ha något tålamod med en 10 månaders bebis plus en liten hund som inte lyssnar och en stor hund som är stimmig. *BLÄÄ!*


Så det blir en dag inomhus med så få planer som möjligt. Regnet öser ner utanför - inte alls kul men all snö försvinner iaf. Kul att se mer och mer av gräset men tyvärr ser ju gräset dött ut av allt vatten... = ( Längtar till värmen, våren och sommaren! *drömmer*

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards