Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Carolina - 18 mars 2010 20:30

Idag har jag varit mycket med min syster och hennes familj. Jag hade lite pengar kvar plus att jag fick 400 kr för att jag ska passa deras hundar ett par dagar nästa vecka. Först åt jag lunch hemma hos dem - tyvärr kunde jag inte äta så mycket då det var lök i och det var starkt (trots att det bara för spagetti och köttfärssås). Så jag fick världens halsbränna. = ( Efteråt åkte vi in till den stora staden. Jag hittade sånt som jag ville ha plus lite till. Det jag köpte var:

* 1klass: En bok att fylla i saker som Neo gör - ord, födelsedagar, framsteg osv. En dregellapp - Neos tänder kommer i rasande fart och därtill kommer ju allt dregel. Ett lock till burkmat - bra att ha när man använder puré och bara använder halva innehållet.
* Babyproffsen: En leksaksbil till Neo - han älskar att putta på saker som rullar.
* Bokia: Två böcker - Mitt hopplöst normala liv och första delen av En prinsessas dagbok. Två ungdomsböcker, jag älskar såna böcker.
* Åhléns: En uppsättning med fiberpennor - såna som jag har velat ha ett tag så nu har jag alla nyanser. En bok - andra delen av En prinsessas dagbok.
* Clas Ohlsons: Fyra gosedjur - Tiger, Nalle Puh, Nasse och Heffaklumpen. Dem var små och gosiga. Bra storlek för Neo. = D

Jag är mycket nöjd med dagen. Emellanåt blev jag lite illamående, jag hade riktigt ont i huvudet större delen av tiden vi var i affärerna. Men jag brukar få ont i huvudet - det är väl sån stor ansträngning antar jag.
Neo somnade i vagnen vid sex-tiden, då trodde jag att det var kört med tidig nattning. Han var vaken en stund efteråt då jag tog på honom jackan och satte honom i bilen. Sen somnade han till en stund till på vägen hem. Jag tog in honom, tog av honom kläderna och gav honom välling. Gick och la honom trots att verkade rätt pigg. Men efter bara kanske 5 min så tystnade han och jag tror faktiskt att han sover. Jippi!! = D Helt underbart!

Nu är det inte långt kvar tills Ola kommer hem. Så skönt och härligt! Ola åker hem imorrn bitti och är hemma runt lunchtid. Längtar så otroligt mycket! Allting har gått så otroligt bra denna veckan ensam hemma med Neo. Är så otroligt stolt över mig själv! Jag trodde aldrig att jag skulle klara av det. Men det gjorde jag!! = D I helgen blir det en myshelg - vi ska umgås och hitta på roliga saker. Sen åker han iväg igen på söndag kväll och kommer hem på fredagen. Men nu vet jag ju att jag har klarat av dessa fyra dagarna så fem dagar till går nog utmärkt. = D Direkt efter dessa veckorna byter Ola skift och han slutar att jobba natt. Helt underbart!!

Jag är så stolt över mig!!

Av Carolina - 18 mars 2010 12:00

Min underbara och goa pojke som förgyller mitt liv med skratt och liv. Efter flera, flera månader av ångest och panik i början av Neos liv så ser jag äntligen allt det positiva med Neo. Allt det underbara med honom. Jag uppskattar alla fina stunder med honom. Allt det positiva gör att det är lättare att hantera det negativa - alla skrikperioder, all trots, jobbiga nattningar och sjukdomar. I början var allting jobbigt. Jag fick världens ångest så fort Neo vaknade och skrek för att han ville ha sällskap, mat eller vad som helst. Jag ville inte sitta med honom och tyckte bara att allting med honom var jobbigt. Äntligen har jag kommit ur allt det där. Det är så otroligt skönt. Jag vill vara med Neo, jag vill gosa med honom, älskar att få honom att skratta, älskar att se honom varenda minut av min vakna tid. Det är så skönt att äntligen få älska min son med hela mitt hjärta och njuta av denna lilla varelse.

Neo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards