Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Carolina - 2 februari 2010 20:13

Min mage har varit upp och ner idag. Orolig, bubblig plus illamående. Visste att jag skulle jobba på kvällen men funderade länge på ifall jag verkligen skulle orka det. Jag var riktigt trött och hade ont i huvudet plus ett upp och ner gående illamående (psykiskt alternativt stressrelaterat). Men jag klarade av att jobba. Illamåendet försvann gradvis ju längre vi hade städat. Mycket skönt! Ola och Neo var med och jag tror att det gjorde mycket att jag kunde gå och pussa på Neo emellanåt. = ) Igår saknade jag honom massor när jag städade och han var hemma med Ola.


Nu i natt kräktes Neo men vi är 99% säkra på att det berodde på maten han åt. Jag vet inte riktigt vad det var för fel men något måste det helt klart varit. Han vägrade äta den och när han fick in maten i munnen klöktes han hela tiden. Strax efter att han hade ätit bajsade han massor och diarré. Sen, som sagt, kräktes han tre gånger på natten inom loppet av en timme. Det var inte mycket kräks. Sen har han fisit blött massor idag. Hans mage är rätt gasig om man säger så. Men den verkar bättre iaf. När väckarklockan ringde imorse vid nio var han den som var piggast - trots en full blöja med bajs. = S Jag var måttligt road av att redan behöva gå upp när jag varit vaken mellan halv två och fem ungefär. Neo hade sovit någon timme eller något medan jag var vaken plus att han ju somnade vid 22 medan jag somnade vid 00. Usch, jag ville verkligen bara dra täcket över huvudet och somna om. Men tror och hoppas på en bättre natt med fler timmars sömn - jag tror att min mage behöver lite mera och bättre vila faktiskt. Att den alltid ska kollapsa så fort jag är i närheten av kräks. *suck* Jag vill inte vara rädd för att kräkas - egentligen vad är det som är så farligt med att kräkas??


Planer denna veckan: Jobb, jobb, jobb... = D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards