Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Carolina - 1 februari 2010 22:54

Det känns så ovant att Neo redan sover. Vi gav honom ersättning/välling vid nio-tiden. Han ville inte äta upp allt så när han hade druckit upp halva började han bajsa. Det blev varmarna och varmarna i mitt knä och jag hörde på ljudet att det var blött... Så det blev snabbt till skötbordet där det var bajs överallt - hela benen, fötterna, på byxorna och på bodyn mellan benen. Usch! Jag tänkte att han verkligen behövde bada trots att jag fick bort det mesta med våtservetter. Men det kändes ju inte direkt fräscht. Ola ville inte hjälpa mig att bada honom idag utan ville vänta tills imorrn. Jag har inte vågat bada honom själv innan då vi har gjort så att jag badar med Neo. Det är ju lite krångligt på en person. Men sen tog jag mig i kragen och tänkte försöka mig på att klara av badet själv. Tog på honom en blöja och bar upp honom och en badponcho. Fixade lite vatten i badkaret så att han inte skulle sitta direkt i det kalla badkaret, la ut badleksaker och satte ner honom. Inte ett pip kom det ifrån honom - vilket jag hade trott. Han började genast leka med leksakerna. Jag pratade med honom hela tiden. Jag började spruta vatten på ryggen för att se hur han reagerade - han verkade tycka om vattnet. Jag blötte ner honom, tvättade honom med tvättlapp och schampoo i håret och kroppen (där jag kom åt) och sen sköljde av honom. Hela tiden satt han och tuggade på en av badleksakerna. När jag var färdig fick han sitta en stund till. Han upptäckte att man kunde plaska lite i vattnet också. = D Mycket roligt! Är så glad att det gick bra. Nu kan jag ju bada honom när jag vill utan att behöva vara beroende av när Ola är hemma. = D


Efteråt gosade jag lite med honom i soffan medan han fick äta upp resten av ersättningen/vällingen. Det tyckte han om. Sen blev det pyjamas på och napp i munnen. Ett par minuter senare låg han i min famn och sov gott. = D När Ola skulle åka till jobbet gick jag upp och la Neo i sin säng och han sover fortfarande - en timme senare. Hoppas att han inte tänker vakna till nu utan fortsätter sova tills imorrn bitti. Det skulle vara så skönt och jag skulle behöva det.


Kanske att jag skulle bada honom varje kväll om han somnar såhär bra?? = D

Neo
Av Carolina - 1 februari 2010 10:00

Grattis storasyster Martina på 32 årsdagen!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards