Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under januari 2010

Av Carolina - 4 januari 2010 23:10

Detta har jag gjort idag:


  • Jobbat ett par timmar - städat två dagisavdelningar, ett fritids och ett bibliotek.
  • Tagit hand om disken - ren och smutsig.
  • Tagit hand om tvätten - hängt upp Neos kläder som var ren och laddat en ny omgång med Neos kläder.
  • Dammsugat på nedervåningen.
  • Plockat upp en massa leksaker från golvet/golven.
  • Lagt grejer där dem ska vara som Neos ytterkläder, tomflaskor och andra småsaker.

Nu ska jag sätta mig ner och virka med gott samvete. Neo sover så jag har lite fri tid över. = D

Av Carolina - 3 januari 2010 21:13

Blev en dålig start på dagen. Min mage krånglade massor men sen löste det sig och allt det onda försvann. Så jag fick i alla fall må bra under kvällen. = D

Annars har vi tagit det lugnt idag. Jag har suttit med min virkning så mycket som det bara går. Neo har varit väldigt snäll idag så jag har fått suttit med den väldigt mycket. Har dock gjort massa fel med just denna kaninen så jag är riktigt trött på den. = S Sen har jag ännu en kanin att göra... *suck* Men sen blir det inga mera kaniner på väldigt länge.

Vi har kollat på dvd-boxen "Vad blir det för mat?" säsong 2 med Per Morberg. Diggar honom! Ola fick den dvd-boxen i julklapp av mig. = D Sen ställde sig Ola och bakade kakor så vi fikade lite. Kakorna blev jättegoda. = ) Önskar att jag också kunde helt plötsligt ställa mig och baka kakor... = S

Ola börjar sin nattvecka idag. Så nu blir det att sova själv med Neo om nätterna fram till fredag och sen ta hand om Neo själv på förmiddagarna. Men det brukar gå bra - dock är morgonen värst för mig. Hur jag mår när jag vaknar och går upp ur sängen bestämmer resten av dagens mående. Riktigt irriterande! = ( Men jag försöker att tänka positivt.

Nu ska jag gå och sätta mig och göra klart den förbannade kaninen så är den färdig sen!! = S Godnatt!!

Av Carolina - 1 januari 2010 23:08

Städade lite på dagen - behövdes plockas av på borden här hemma. En massa grejer överallt - blir lätt så tyvärr. Sen åkte vi till svärmor för att äta mat och umgås. Träffade en av Olas bröder och hans familj - sambo + tre ungar och sen hennes föräldrar. Jag diggar dem! Hennes mamma är ascool! Tog med mig min väska med garner, tillbehör och färdiga grejer. Visade upp det senaste verket - en kanin. Fick direkt en "beställning" på en kanin till T´s dop i februari. = D Så nu har jag två kaniner att göra - en orange och en lila. Ska blir riktigt kul!


Efter maten hos svärmor gick vi till Fimpen och Beca. Fick mat även där och sen blev det att kolla på film - Terminator Salvation. Jag satt och virkade samtidigt för att inte bli rastlös - blev nästan klar med huvudet till den orange kaninen. Jag verkligen gillar att virka nu! = D Speciellt nu när jag har fått en massa positiv feedback. Vi var kvar hos kompisarna till 22 ungefär och sen åkte vi tillbaka till svärmor. Neo och Shiva fick vara kvar där medan vi var borta, även fast Neo är välkommen hos dem. Neo somnade innan vi åkte så vi lämnade kvar honom där... = ) Sen älskar svärmor att ha Neo hos sig. = D

Nu blir det att kolla runt på nätet en stund så får vi se när det blir sängen... = )

Av Carolina - 1 januari 2010 01:04

Lämnade av Neo hos sin farmor vid halv fem ungefär. Sen åkte vi vidare till kompisarna. Där blev det förrätt, huvudrätt och efterrätt. = D Riktigt gott! Sen blev det musik, många skratt, lekar (Twister) och mycket prat. Vi hade riktigt trevligt. Efter klockan tio åkte vi och hämtade Neo och Shiva. Vi stannade en kort stund och pratade där. Vi var hemma kvart i tolv och fick titta på fyrverkerierna tillsammans - precis som vi ville. = D Neo tittade på dem men han var inte rädd. = ) Tyvärr låg Shiva och skakade i soffan men det gick över så fort de flesta och värsta smällarna hade tystnat, som tur är. = S

Blir sängen så fort Neo har upptäckt att han är trött och ska sova... = )

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards