Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Carolina - 20 januari 2010 23:30

Idag vägrade Neo att äta kalops (burkmat). Han vägrade öppna munnen och tittade åt ett annat håll när han hade ätit ett par skedar. Så jag tog fram frukyoghurten (burk) så han fick äta slut på den då det var halva kvar. Sen testade jag att ge honom en macka - utan smör och pålägg förstårs. Jag matade honom med små brödbitar som jag doppade i det lilla som blev över av fruktyoghurten. Det gillade han, han åt bättre när det var yoghurten på dem. Sen fick han även ett par bitar att känna och klämma på. Det var nog spännande. Han åt en halv macka. Jag visste inte om han skulle bli mätt på det men tänkte att macka borde ju vara rätt mättande ändå. Nästan direkt efter maten sov han i två timmar i streck - fick väcka honom när jag skulle gå bort till syrran. = D Så det var lyckat.


Ännu en lyckad nattning. = D Jag är så otroligt stolt över både honom och mig. Jag lyckas!! = D Jag behöver inte traggla och må dåligt över att han skriker och vägrar somna. De senaste två-tre veckorna har det väl hänt ett par gånger bara att han vägrat och vi fått tvinga honom att somna. Men annars har alla andra kvällar gått super. Han får mat och ny blöja - ibland även pyjamas, jag går upp med honom och lägger honom i sängen. Oftast blir det först lite protester då han mycket hellre vill vara hos mig. Jag gör honom glad igen och det är inte så svårt, busa lite med honom tills han slutar gnälla och gråta. = ) Han snurrar runt och bökar och hittar saker att leka med en stund. Jag sitter och tittar på mina inspelade program medan han gör sitt. Efter en stund brukar han börja lägga sig på huvudkudden men kan inte riktigt finna ro. Då brukar jag säga till honom att lägga sig ner och sova eller säga något annat lugnande. Då ger han med sig och somnar. Från att jag har lagt honom tills han somnar tar det mellan 15-45 min, oftast mellan 15-30 min. Så jävla skönt! Inget krångel och jag kan varva ner en stund efteråt innan även jag går och lägger mig (och Ola förstårs). Sen sover han ända fram till mellan 8 och 10 på morgonen. Han brukar äta vid 22 sista målet och han somnar oftast mellan 22.30 och 23. = D


Jag har en sån härlig och duktig kille! Älskar honom så obeskrivligt mycket! Så full av liv och bus. Aldrig en lugn stund med honom, förutom när han sover. Goa unge!

Neo
Av Carolina - 20 januari 2010 00:23

Detta har jag planerat att virka inom den snaraste framtiden:


  • En grön bläckfisk till Neo med säkerhetsögon istället för vanliga knappar.
  • En amigurumi med vattentema till ett byte - dock kan jag inte göra den förrän jag får reda på vilken favoritfärg personen som ska få den har.
  • Fixa till doppresenten till Tintin - har ca en månad på mig så det borde jag hinna.
  • En giraff som är rätt stor.
  • Sy dit fyra ben och en svans på en liten sköldpadda - väldigt pilligt så det lär nog dröja innan det händer...

Så det finns lite att göra. Men efter att kaninerna var färdiga så stod det stilla - jag hade ingen aning om vad jag ville göra, bara att jag ville virka. Men nu hittade jag en massa grejer att göra helt plötsligt. Det kan aldrig vara lagom utan antingen eller, ingenting eller massor. = D Men kul att vara på banan igen.


 

Giraffen som jag ska göra ska i slutändan se ut såhär, ungefär... = )

Mönstret på giraffen kommer härifrån (engelska och medlemsida): http://www.lionbrand.com/patterns/80449AD.html

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards