Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Carolina - 12 januari 2010 21:11

Såhär går Neos nattning till.


Någon av oss ger honom mat. Direkt efteråt blir det ny blöja och eventuellt pyjamas. Sen blir det sängen. Där får han ligga och busa lite först - krypa runt, prata och leka. Under tiden läser jag en saga för honom. När sagan är slut sätter jag på tvn och kollar på tv tills han somnar. Han somnar bäst när det är ljud omkring honom. Är det för tyst vaknar han lätt och börjar gråta.


Den senaste veckan har vi kört på detta och det har resulterat i att han har somnat riktigt bra. Innan brukade det ta flera timmar innan han somnade. Den senaste veckan har det bara blivit strul en kväll då han vägrade somna. Men de andra kvällarna har han somnat inom en timme efter läggdags. = )

Neo
Av Carolina - 12 januari 2010 21:05



Den här ska jag försöka mig på att göra. Hoppas att den blir bra för i så fall ska jag använda detta mönster i ett amigurumi-byte. Ska bli kul att se hur den personen som får den reagerar och ska bli riktigt spännande att se vad jag får hem på posten också. = D

Av Carolina - 12 januari 2010 19:22

Idag har jag:


  • plockat upp en massa leksaker från golvet.
  • dammsugat i vardagsrum, matsalsrum, kök och hall.
  • plockat skräp och grejer som ligger på fel plats.
  • fixat iordning runt Neos skötbord - bytt blöjpåse, parat ihop strumpor, slängt använda kläder i hans tvättkorg osv.
  • handdiskat nappflaskor.

Sen får jag se om jag tar hand om disken senare innan läggdags eller om jag "sparar" det tills imorrn.

Av Carolina - 12 januari 2010 17:06

Igår var jag borta hos syrran från 11 till 15.30 Vi umgicks och tog hand om barn - blir mycket med 2 stycken 2½ åriga tvillingtjejer med ordentlig pipa och en snart 8 månaders vild pojke!

Jag gjorde klart deras kaniner och sen fick dem leka med dem. Kaninerna uppskattades jättemycket och jag är riktigt glad över att dem är klara. = D

Sen blev det att åka hem när Ola slutat jobba. = ) Skönt att få åka bil hem även fast jag kunde ha gått med barnvagnen. Men inte kul att gå på en rätt trafikerad väg med lastbilar som möter. = (

Idag kom dem hit istället. Syrran kom hit med Linnea medan Ebba var på dagis. Lite lugnare med bara två barn att ha koll på. = ) Neo och Linnea härjade fritt på vardagsrumsgolvet med alla leksakerna. Neo följde efter Linnea och skulle ha det hon hade. Typiskt barn eller? Ska alltid ha det andra har trots att det finns hur många andra leksaker som helst att leka med...

Efter att Neo ätit en ordentlig måltid sov han ett bra tag - det tär på krafterna att knappt ha sovit något efter frukost (vilket han annars brukar göra) och att leka med kusinen. = ) Jag har mest tagit det lugnt - börjat virka lite igen efter ett par dagars paus. Sen blir det, förhoppningsvis, att ta tag i alla leksaker på golvet plus en dammsugning, det behövs verkligen!! = ( Suck. Men så är det när man har en långhårig hund här hemma - skulle behövas att dammsugas varje dag... = S

Av Carolina - 12 januari 2010 16:07


Här är två av de tre kaniner jag har suttit med ett tag.

Linneas kanin är orange med gröna blommor vid öronen, gula ögon och gul mun. Hon har bestämt färgen på kaninen, ögonen och munnen själv.


Ebbas kanin är rosa med en rosa fjäril vid ena örat, lila ögon och röd mun. Hon har bestämt färgen på kaninen, ögonen och munnen själv. Jag hade börjat med en rosa kanin innan hon sa vilken färg hon ville ha men hon gillar rosa så det gick bra för henne. = D


När tjejerna fick kaninerna blev dem jätteglada och lekte med dem ända tills jag gick hem. Det blir nog ett par slit och släng kaniner då dem höll i en arm eller ett öra och drog med dem överallt. = ) Riktigt kul att dem uppskattades! = D


Mönstret kommer från Mia Bengtssons bok Virka amigurumi söta små glädjespridare.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards