Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 30 december 2009

Av Carolina - 30 december 2009 23:10

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förr?

Ja, väldigt mycket.

 

Höll du några av dina nyårslöften?

Jag tror inte att jag hade några...


Blev någon av dina vänner/släkt förälder i år?

Japp, en hel del. = ) Inklusive jag själv! = D

 

Dog någon som stod dig nära?

Nej, ingen som jag stod nära men som jag hade träffat flera gånger.


Vilka länder besökte du?

Sverige...

 

Är det något du saknat år 2009 som du vill ha 2010?

Jobb. Men har ju varit mammaledig.


Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?

16 maj - då min älskade son föddes. <3

 

Vad var din största framgång 2009?

Att jag faktiskt är en riktigt bra mamma! = D


Största misstaget?

Att jag inte redan från början lyssnade mera på min kropp. = S

 

Har du varit sjuk eller skadat dig?

Influensa, uvi, maginfluensa, magkatarr...

 

Bästa köpet?

Jag har fått det mest men annars datorn, digitalkamera...


Vad spenderade du mest pengar på?

Neo.


Gjorde någonting dig riktigt glad?

Neo gör mig alltid glad.


Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2009?

Det finns säkert ett par stycken.


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Ledsnare tror jag. Hade maginfluensa och influensa i början av året plus att jag fick magkatarr plus förlossningsdepression direkt efter Neos födelse. Men visst har det funnits glada stunder också.


Vad önskar du att du gjort mer?

Tagit det lugnt och lyssnat på kroppen. Varit mera hemma och själv.


Vad önskar du att du gjort mindre?

Tillfredsställt andra före mig själv.


Hur tillbringade du julen?

Med Neo, Ola, Katarina, Ted, Ebba, Linnea, mamma och svärfar.


Blev du kär i år?

Japp - i min son! <3


Hur många förhållanden?

Ett...


Favoritprogram på TV?

Navy CIS!!!


Bästa boken du läste i år?

Har läst många...


Största musikaliska upptäckten?

Guitar Hero kanske... = D


Något du önskade dig och fick?

Nintendo Wii!!! = D = D = D


Något du önskade dig, men inte fick?

Extern hårddisk, men jag gick och köpte mig en själv ett par dagar efter jul.


Vad gjorde du på din födelsedag 2009?

Firade med Olas familj plus att det firades att Neo hade kommit. Han föddes 10 dagar innan min födelsedag.


Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?

Ja - om jag bara hade fått vara frisk!!


Hur skulle du beskriva din stil år 2009?

Som gravid hade jag nog lite snyggare stil men annars som vanligt.


Vad fick dig att må bra?

Neo, Ola och terapi...


Vem saknade du?

Morfar...


De bästa nya människorna du träffade?

Umgåtts mer och mer med Fimpen och Beca! Underbara vänner!


Årets sötaste?

Neo - min goa prins!


Årets hetaste?

Det var en riktigt het sommar...


Årets största kärlek?

Neo.


Årets besvikelse?

Att livet alltid ska vara så förjävligt och att jag inte fick en chans att njuta maximalt av min lilla färska bebis. = (


Årets bästa?

Att jag äntligen blev mamma!


Årets snällaste?

Våra goa vänner! Neo har ju varit snäll också - låtit oss sova på nätterna och inte bråkat alltför ofta.

Av Carolina - 30 december 2009 22:27



Lite jobbigt med så många nappar... Vilken ska jag ta??? (5 dec)



Neo leker hund. Jättekul att krypa runt och leka i Shivas säng... = ) (10 dec)



"Hmm, är det så man ska göra??". Neo kollar in hur Per Morberg lagar mat. = D (10 dec)



Min glada bebis på sin 7 månadersdag! = D Min stora bebis. Älskar honom innerligt! (16 dec)



Inte lätt att ta kort på en vild bebis som kommer i rasande fart mot en. = ) (16 dec)

Bilder · Neo
Av Carolina - 30 december 2009 22:09

Jobbade idag. Riktigt skönt att komma iväg från Neo en stund - det behövs en paus. Och sen får ju Ola ha Neo själv en stund. = ) Det gillas! = )


Annars har det inte hänt så mycket just idag. Igår var vi på bio - jag, Ola och två kompisar. Neo var hos farmor så länge och det hade gått jättebra. Farmorn kallar honom för "Solskensunge". Så gulligt!! = D Vi kollade på Avatar och det var den häftigaste och vackraste filmen jag någonsin har sett!! <3 Imorrn blir det middag med kompisarna ett par timmar och då får Neo vara hos farmor igen. Men jag känner ingen oro alls i och med att det gick så jättebra igår. = D Så vi blir borta mellan 17 och 21. Sen är vi hemma och myser under tolvslaget - vi vet ju inte hur Neo kommer att reagera på alla fyrverkerier. = S Men går det bra så vet vi ju det till nästa gång. Min gosiga plutt!


Han har börjat med en sån gosig grej. När han är i gåstolen och är trött går han fram till en och sträcker upp armarna. Han slutar inte gnälla förrän man tar upp honom. Det är så mysigt att han har blivit så stor nu att han gör så... = D Han är den underbaraste! <3


Annars händer inte så mycket som sagt. Jag virkar när jag har tid över. Sitter inte lika mycket vid datorn längre - har flyttat på den. Försöker hinna med att spela på mitt Nintendo Wii som jag fick i julklappa - Ola spelar ju gärna på sitt x-box. Jag får passa på när han jobbar - "tyvärr" har han ledig vecka nu. ; )


Nu ska jag sätta mig och virka igen... = D


  Neytiri och Jake Sully från Avatar. Visst är dem vackra?!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards