Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under oktober 2009

Av Carolina - 16 oktober 2009 10:00

Grattis min farbrors fru Ann på 57 årsdagen!

Av Carolina - 16 oktober 2009 00:02

Man blir trött efter massa bus och gos med mamma. = )

Bilder · Neo
Av Carolina - 15 oktober 2009 23:55

Busar i mammas och pappas säng innan läggdags. Far runt överallt och babblar massor. = )

Bilder · Neo
Av Carolina - 15 oktober 2009 22:35

Idag har varit en riktigt bra dag. Jag har inte haft ont i magen på hela dagen - inte någonstans i magen. = D Tyvärr tog det en halv dag för mig att börja njuta men va fan...


Nu väntar nappflaska, ny blöja, pyjamas och saga för Neo. Sängen och tvn för mig. = D Godnatt!

Av Carolina - 13 oktober 2009 12:01

       


Nr 1: Isbjörnsunge.

Nr 2: En massa zombieansikten. (Hittade dem hos en annan som har det som logga och jag tyckte dem var häftiga.)

Nr 3: Nappar i rosa och blått.

Nr 4: En badanka.


Av Carolina - 12 oktober 2009 21:28

Illamåendet går upp och ner. Jag känner mig varm. Det blir lock för öronen och allt känns instängt. Jag känner mig instängd. Jag vet inte vart jag ska ta vägen och jag vet inte hur jag tar mig ut. Jag vet inte vad jag ska göra för att göra mig fri från detta fängelse. Ibland känns allt hopplöst. Det hjälper inte med att äta eller att inte äta. Det hjälper inte att tänka på det eller att inte tänka på det. Jag kämpar varje sekund med att göra allt i min makt för att må bra och att distrahera mitt mående från att blomma ut. Nu har jag haft ett par hyfsat bra dagar och det känns som att snart kommer allt att explodera och jag kommer må riktigt jävla dåligt.


Idag har jag inte stressat. Jag kanske stressade upp mig i förmiddags av okänd anledning men det var "bara" under några timmar men ändå har hela dagen känts helt åt helvete. Jag och syrran gick en rätt lång promenad förut innan vädret blev värre. Men den gjorde inte så mycket nytta som jag hade velat. När jag kom hem värkte hela kroppen. När jag satte mig ner kunde jag inte slappna av för då gjorde det jätteont. = (


Men nu hoppas jag på att de sista timmarna av kvällen blir så bra som möjligt och att natten blir bra. = )

Av Carolina - 11 oktober 2009 21:30

Bilder · Neo
Av Carolina - 11 oktober 2009 19:29

Hans namn:

Neo

Kommer från det grekiska ordet "neos" som betyder "ny". Också ett unisex namn som betyder "gåva" på setswana (majoritetsfolket i Botswanas språk, folket Tswana). Namnet ökade kraftigt i popularitet efter filmen Matrix huvudpersons alias "Neo".

Det enda killnamn som vi bägge två tyckte om och var överens om.


Elvis

Betydelsen av Elvis är okänd men namnet kan möjligen vara en form av Alvis eller Elwin. En annan teori är att det kommer från efternamnet Elwes. Alvis är ett fornnordiskt namn med betydelsen "allvis". Elwin är en form av Alvin vilket i sin tur är en form av Ælfwine (älva/alf + vän) eller Ædelwine (nobel + vän).
Elvis blev ett allmänt känt namn genom Elvis Presley.

Ett namn som jag tyckte var coolt och Ola älskar Elvis Presley. Detta namnet var också lite lätt som förslag som tilltalsnamn.


Ola

Mansnamnet Ola är kortform av Olav som i sin tur är en syd- och västsvensk form av Olof. Olof är ett fornnordiskt namn som betyder "ättling". Före 1900-talet användes namnet främst i syd- och västsverige. Ola började användas som dopnamn i någon större utsträckning först på 1900-talet.

Vi ville ha med ett släktnamn också och efter lite velande blev det efter sin pappa Ola. De släktnamn som vi hade som förslag var Joel (efter min farfar), Stig (efter min älskade morfar och Olas farbror) och Emil (Ola heter Emil i andranamn).


Stjärntecken:

Oxen

Du som får en Oxebaby möter inga större problem. Han är oftast väldigt nöjd och lugn. Han äter ordentligt och sover länge och stadigt. Humöret är förvånansvärt jämt och med ett imponrande tålamod. Men när det väl tar slut så lär du märka det. Det visar han med en kraftfull stämma och en tjurighet som håller i sig en bra stund. Men sen är allt glömt och förlåtet, och livet fortsätter i samma lugna takt som innan.

Precis som Neo är. Kunde inte stämma bättre.


Händelser 16 maj 09:

Alexander Rybak vinner Eurovision Song Contest med sin egenskrivna Fairytale för Norge med rekordhöga 387 poäng och med 169 poäng till godo på tvåan Island som fick 218 poäng, och det är den största segermarginalen någonsin.


Kändisar födda 16 maj:

Henry Fonda, amerikansk skådespelare (1905)

Pierce Brosnan, irländsk-amerikansk skådespelare (1953)

Krist Novoselic, amerikansk musiker, basist i Nirvana (1965)

Janet Jackson, amerikansk artist (1966)

Tori Spelling, amerikansk skådespelare (1973)

Karolina Westberg, svensk fotbollsspelare (1978)



Neo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards