Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under oktober 2009

Av Carolina - 21 oktober 2009 17:59

Gjort idag:

  • Tagit hand om Neos kläder - tagit hand om ren tvätt, sorterat ut för små kläder, rensat på hans klädeshylla, lagt upp de kläder han kan ha på hyllan.
  • Tagit hand om den rena disken.
  • Diskat nappflaskor.
  • Duschat.
  • Tagit hand om Neo, han har börjat brottas på skötbordet nu. = (
  • Även fått in lite fritid i det hela med dataspel, surfning, läsning och rökpauser.
Av Carolina - 19 oktober 2009 22:03

Nu har Neos första tand kommit upp en bit. Det är alldeles taggigt där framme i underkäken. Man känner tydligen piggarna på tanden. Jag tror också att dem har kommit upp från tandköttet. Tyvärr har jag inte sett något ännu då han har tungan i vägen hela tiden. Ett tecken på att tanden verkligen har kommit upp - tungan går konstant ut och in i munnen plus att han gnor väldigt mycket med fingrarna.


5 månader gammal och första tanden är framme och på väg upp. = D

Neo
Av Carolina - 19 oktober 2009 21:48

Laddar upp inför ett par dagar med dåligt mående. Känner det på mig att nu är det på gång nu. Så det blir ett par dagar med illamående (vilken kraft det blir i det får vi se) och sen deppiga stunder. Men men, det är ju sånt som tillhör. Jag får se framåt - om ett par dagar är både illamående, deppighet och smärta över. Jag ska göra det bästa utav dagarna som kommer. Nu är jag förberedd - jag kan hantera det.

Av Carolina - 17 oktober 2009 10:00

Grattis Eva på din 56 årsdagen! = D

Av Carolina - 16 oktober 2009 23:23

Mitt nyfärgade hår...??Dagen har varit bra. Haft ont i magen ett par gånger men jag bestämde redan när jag gick upp att jag skulle må bra även idag. Så jag var glad idag och utförde ett par av dem sysslor jag tänkt mig. Jag tar dagarna som dem kommer. Jag väljer att må bra!

Av Carolina - 16 oktober 2009 13:22

Min stora 5 månaders bebis! <3 Älskar dig!

Av Carolina - 16 oktober 2009 13:13

  • Plocka undan från alla borden - vardagsrumsbordet, matsalsbordet, köksbordet.
  • Plocka undan det som ligger på golven.
  • Lägga saker på deras rätta plats.
  • Dammsuga.
  • Eventuellt torka golv.
  • Handla - måste köpa laktosfria matvaror så att jag har något att äta om dagarna.
  • Vara med Neo så mycket som möjligt.

Av Carolina - 16 oktober 2009 10:00

Grattis Neos kusin I på 2 årsdagen! = D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards