Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 24 september 2009

Av Carolina - 24 september 2009 23:06

Ibland när Neo skriker och krånglar får jag sån ångest. Då vill jag inte ha honom och tycker att han är skitjobbig. Det händer inte alltid men tillräckligt många gånger. Och jag hatar det!!!

Av Carolina - 24 september 2009 19:15

Jag är helt slut. Varit fullt upp större delen av dagen.


Vid halv elva var det vanlig föräldraträff för dem som har fått barn vid ungefär samma månad. Vi var fem mammor - jag på 23 och resten typ 27 och uppåt. Tre hade ett barn innan och jag och en till hade fått barn för första gången. Jag kände mig lite malplacerad trots att pratet flöt på rätt bra ändå mellan oss allihopa. Neo somnade rätt upp och ner på mage på madrassen som var utlagd. Myspojken! = D Dem andra blev alldeles förvånade över att han gjorde det. Vaddå, blir man trött så blir man?! = D Träffen var slut vid tolv och vi hade bestämt oss för en fika klockan tio om två veckor inne i Nässjö. Trevligt, kanske?!


Jag fick en paus på en timme - gick ut och rökte och tog en tripp till Ica. Tog mig en korv och köpte två frimärken. Jag skulle snart därefter möta upp några unga mammor.


Klockan ett började unga föräldrar-träffen. Så då var det full rulle igen. Denna gången gick det bättre. Neo höll sig glad och nöjd förutom när han blev hungrig. Pratet gick på ännu bättre denna gången än sist - men vaddå? Neo skrek rätt mycket sist och jag var osäker då det var första gången. Men nu blev allt jättebra. Det var svårt att slita sig från gruppen. Pratet fortsatte ända ut till parkeringen. Längtar till nästa gång. Så underbart att ha fått ett kontaktnät och kompisar. Så härliga unga mammor! För första gången i mitt liv känner jag verkligen att jag har kompisar som är bra. Riktiga kompisar. = D Så underbart! Träffen var slut runt halv tre ungefär.


När vi kom hem satte vi oss för att äta och titta på film. Jag gosade med Neo. Jag la mig ner i soffan med honom på magen. Efter en del flängande på honom la han sig bara ner på mig och somnade. Han sov där en bra stund, även jag slumrade till och det var riktigt skönt. Påfrestande att träffa så många människor på samma gång och vara social när man aldrig är det annars. Neo sover fortfarande och har sovit över sin mattid med 1½ timme. Han sov knappt något under dagen då han annars brukar sov plus en massa liv och rörelse. Inte konstigt att han måste sova och är jättetrött! = D




Neo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards