Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 19 september 2009

Av Carolina - 19 september 2009 21:32

Satt från halv sju, då mamma och Conny åkte hem, tills för en halvtimmes sen ungefär med Neo mage mot mage. Han ville inte alls ligga själv i sängen. Jag testade att lägga ner honom i sängen efter att jag suttit med honom en stund efter att han somnat men då vaknade han nästan direkt och grät massor. Så satte mig med honom igen och han somnade efter en liten stund. Satt mycket längre med honom andra gången, tills min ena arm började somna då han hängde mest på den. Då testade jag att lägga ner honom i sängen igen och han sover fortfarande. Han skulle egentligen ha ätit vid nio då han åt gröt vid fem senast. Dock åt han upp en hel smakportion, vilket han inte gjort förut. Så kanske att han står sig längre på den. Skulle bara vilja veta hur länge han står sig på den för jag tror inte att han kommer kunna sova hela natten på gröten i och med att det är fyra timmar sen han åt den. Tänker vänta till tio iaf och om han inte vaknat innan dess så väcker jag honom och matar honom. Jag börjar bli riktigt trött och vill gå och lägga mig för natten. Jobbigt att sitta och bara vänta på att han ska vakna och vilja ha mat.


Jag älskar dig Neo enormt mycket! Ett par tårar föll på mina kinder förut när jag tittade på ditt fridfulla sovande ansikte. Jag är så otroligt lycklig över att vara just din mamma. Helt otroligt, jag är din mamma! Jag tror att du ville ligga så nära mig så länge för att du kände av mitt sviktande mående. Du har redan från början hållt hårt i mig och velat ha mig nära, nära just de stunder som jag har tvivlat och mått som sämst. Jag kommer inte försvinna från dig även fast det känns så ibland. Jag skulle aldrig byta ut dig mot någonting i världen även fast allt rasar runt omkring mig emellanåt. Jag kämpar varje eviga dag med mitt mående bara för din skull. Du ska ha en välmående och glad mamma, det förtjänar du! Du är den vackraste varelse jag någonsin skådat! Du har hela mitt hjärta, resten av våra liv. Tvivla ALDRIG på min kärlek till dig!

Neo
Av Carolina - 19 september 2009 21:19

Idag kom mamma och Conny på spontanbesök. Det var faktiskt trevligt. Vi umgicks och åt lunch borta hos Katarina och Ted. När dem åkte vidare till annat gick jag, Ola, Neo, mamma och Conny en promenad när vi skulle gå hem. Det var riktigt varmt väder idag så det var riktigt skönt med en långpromenad. Ola åkte till jobbet vid fem-tiden men mamma och Conny stannade ett par timmar till. Vi åt lite och sen spelade jag och Conny "Scene it?" på x-box. Han tyckte det var kul! Han vann faktiskt över mig men det var med väldigt liten marginal. Det var en riktigt rolig match då det var riktigt jämt nästan hela tiden.


En trevlig dag med underbart väder!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards