Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Carolina - 22 juni 2009 18:30

Jaha, då har jag klarat av ännu en jobbig kväll med Neo. Allt gick bra fram till klockan sju ungefär. Sen var han missnöjd med det mesta och sov bara småsnuttar emellanåt. Somnade i min famn och så fort jag la honom ner så vaknade han och då var det bara att börja om från början igen.

Mitt tålamod, min energi och mina armar var helt slut vid nio-tiden redan. Jag var i upplösningstillstånd. Syrran kom hit en sväng för att låna mjölk. Då tog hon Neo en stund och gick omkring med honom. Det var skönt för mina armar. (Nu MÅSTE jag ha en bärsele!!) När hon gått bytte jag blöja, tog på byxor och tröja på Neo och la honom i vagnen. Såg till att nappen var i munnen på honom hela tiden och hans filt låg över ansiktet. Gick en runda runt kvarteren och tillslut somnade han. Han vaknade dock när jag kört in vagnen i hallen (ett par trappsteg upp).

Men vid det laget hade jag avreagerat mig och lugnat ner mig i och med promenaden så jag tog upp honom och gosade en stund med honom. Tog av honom tröjan och la honom tillrätta i soffan bredvid mig. Så nu ligger han på en fleecefilt med nappen i närheten och snuttefilten över sig OCH sover!! = D

Hoppas att han nu tänker sova för natten - eller i alla fall till klockan fem då han ska ha mat igen. Snart kommer Ola hem och då får jag lite "hjälp" om han nu skulle vakna och bli pigg igen.

Men nu är dagen över och imorrn tar vi nya tag.

Jag älskar min son så otroligt mycket, men ibland blir allt så övermäktigt...

Neo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards