Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Carolina - 21 maj 2009 15:00

Inatt har vi fått sova massor och på raken. Neo åt mat vid tolv och sen somnade vi allihopa utan problem. Sen vaknade jag nästa gång vid sex av att han gnydde lite i sängen. Jag blev jätteförvånad när jag kollade på klockan och hon var redan morgon. Så gick upp och tog hand om honom - gav mat och ny blöja. Då var han nöjd - la honom i sängen och jag tog en snabbdusch. Han var fortfarande vaken när jag var färdig men han var lugn. Tog upp honom och satte mig i sängen. La honom mellan mina ben och hans huvud på mitt lår - en av hans favoritställningar. Stoppade nappen i munnen och sen somnade han med mina armar nära, nära hans lilla kropp. Jag tittade på ett par program jag hade spelat in från helgen då Neo föddes - förlossingskliniken och trillingar, fyrlingar, femlingar. Efter att ha suttit en timme och kollat på tv med Neo hos mig kände jag att jag behövde lägga mig ner då stygnen sved en del. Så la ner honom i sängen och han sov vidare. Blev lite trött så stängde av tvn och somnade. Jag sov en timme till och vaknade av att Neo gnydde från sängen - då låg han och tittade stort med sina blå ögon. Jag gick upp och la honom bredvid Ola i sängen. Klädde mig och tog grejerna som skulle med ner...

Så var dagen igång. Diska, matning, blöjbyten osv... Dock har han nu skrikit ett tag då han inte kunnat slappna av och somna, inte ens med sin napp. Efter en del vyssande och smekningar på huvudet somnade han på min arm och sover nu vidare, som en stock, bredvid mig i soffan. Hoppas på att han sover åtminstone en timme eller två till.

Blev våldsamt trött nu när jag satt med honom. Tycker att jag har sovit bra ändå... Men skulle kanske inte ha sovit den där extra timmen på morgonen... Men men, jag blir nog pigg snart.

Neo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards