Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Carolina - 20 maj 2009 15:00

Idag var BB Hemvård här hos oss. Det var vägning, hörseltest och PKU-prov som stod på schemat.

Först vägning. Gillades inte att ligga naken på en hård våg men tog ju inte så lång tid. Idag vägde han 4050 gram så han hade bara gått ner 135 gram. Mycket bra!

Sen kollades hörseln på ena örat och Neo låg jättestilla och var jätteduktig.

Efter det skulle det stickas i handen. Först stack hon tre gånger i ena handen utan att det gav resultat. Under tiden matade Ola honom med sockerlösning och då gick det bra. Tyvärr hittade hon ingen bra ven så det blev till att testa på andra handen. Jag bytte sida på honom. Det andra örat testades och sen var det bara matning med sockerlösning och stick kvar. Hon hittade direkt, som tur var, och hon kunde ta hans blod.

Jag fick receptet jag ville ha. :-) Hon gav mig lite tips och sa hur jag skulle göra, hur jag kanske skulle komma att må osv så att jag var lite förberedd på det. Lugnt tycker jag. Det är ju bara tillfälligt. Sen pratade hon lite runt omkring allt och sen fick vi ställa frågor om vi ville.

Hon hann knappt ut ur huset förrän Neo sov som en stock i min famn. Det var lite jobbigt kanske. :-) Han sover ännu och hon var här vid halv elva ungefär och stannade i en kvart-tjugo min. Hela morgonen har han strulat och bara velat bli buren och ligga nära, nära. Men när han somnade i min famn la vi direkt ner honom i vagnen och där sover han ännu. Så underbart skönt!

Så sockerlösningen och undersökningen gjorde nog sitt... :-) Får se när han vaknar och är hungrig. Var ett bra tag sen han fick ersättning nu.

Han fick inga anmärkningar så allt såg bra ut, känns riktigt skönt! Min älskade lille bebis...

Neo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards