Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Carolina - 15 maj 2009 16:00

Hittade nyss "lite" slempropp i trosorna. Lika mycket som jag hittade sist för 1-2 månader sen. Hoppas att detta är plus minus noll. Känns som att bebisen lika väl kan stanna kvar därinne tills på måndag när den ändå har varit inne i magen såhär länge. Dock har jag inga andra känningar eller tecken på att bebisen skulle komma idag förutom slemproppen. Men den behöver inte betyda något överhuvudtaget. Dock ska ju slemproppen bort. Men är detta en del av slemproppen så har det ingen betydelse.

Jaha, kommer bli en lång helg i väntan på måndag. En "kamp" om inga känningar antar jag. Skulle gärna vilja att bebisen stannar därinne tills på måndag och ingångsättningen men vad kan jag göra ifall det nu skulle sätta igång innan? Jag tror att det blir bra hur eller hur. När jag väl är där mitt i värkar och annat så går det nog bra. Bara att ta det som det kommer tror jag - inte hetsa upp sig i onödan. Krisar det och jag får tilt är det väl bara att ringa förlossningen och prata av sig och be om råd.

Jag är faktiskt lugnare nu än vad jag har varit innan. Men jag har väl insett att jag inte kan göra så mycket. Det kommer när det kommer. Och att det är så nära en igångsättning och jag har tagit bort lite strul så lugnar sig väl mina nerver.

Tänk att jag är mamma snart. Inte många dagar kvar. På måndag är det igångsättning sen får vi se hur lång tid det tar. Är min kropp mogen så tar det kortare tid än om jag inte skulle vara mogen. Men snart är bebis här, helt underbart! :-D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards