Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under april 2009

Av Carolina - 4 april 2009 17:38

Grattis Olas mosterMarianne-dagen!!

Av Carolina - 3 april 2009 23:06

Vecka 36 (35+5)


Var på MVC idag. Pratade om hur graviditeten har varit och hur jag tänker om förlossningen med allt vad den innebär. Hon skrev upp det som jag tyckte var viktigt att de på förlossningen skulle veta. T.ex hur jag tänkte på smärtlindring, hur jag kände om förlossningen, hur jag ville göra med amningen efteråt, hur jag ville göra med vistelse på BB efter förlossningen och såna grejer. Tycker att jag fick med det viktigaste i alla fall som jag har tänkt på så jag fick nog med allt. :) Tog upp om mina sammandragningar häromkvällen men hon la ingen större vikt på det utan sa att det är normalt och kan hända som förberedelse - hon gjorde i alla fall ingen undersökningen på mig pga det. Tog prover, mätte och lyssnade.


Hb: 110. Mycket bra men ska fortsätta med mina järntabletter, kan även äta två stycken varannan dag eller så.

SF-mått: 34-35 cm. Magen växer bra.

Hjärtljud: 140 slag/min. Mycket fint! Härligt att få höra ljuden efter senaste maginfluensan.

Huvudet: Så gott som fixerat. :)


Fick ny tid den 17 april, är i vecka 38 (37+?) då. Så nu är det tätare mellan besöken. :)

Av Carolina - 2 april 2009 18:14

Sådär, nu har jag precis varit uppe hos marsvinen... Jag gav dem äpple och morötter, lite nytt hö där det var tomt plus fyllde på pellets där det var tomt. Alla högg in på grönsakerna direkt under glatt pipande. :) Syrran kommer hit senare så får se vad hon hittar på hos dem. Jag sopade även upp lite hö som spritt ut sig då jag gav dem det. Efteråt fick lite sammandragningar och det gjorde ont i svanken. Så nu blir det vila igen som gäller. Men nu har marsvinen i alla fall fått sin dos idag. :)

Av Carolina - 2 april 2009 12:24

Vecka 36 (35+4)


Igårkväll när jag hade kommit hem och börjat slappa efter kvällen hemma hos syrran så satte sammandragningar igång med jämna mellanrum. De kom med jämna mellanrum och höll i sig lika länge. Klockade inte men märkte ju hur de var. När de höll i sig som värst satt jag ner på en stol så jag höll inte igång under tiden. Jag fick flåsa igenom dem och jag fick ont i nedre delen av ryggen. När allt hade hyfsat lugnat ner sig efter en lång stund i soffan i liggande läge så hade jag ont i magen (antagligen efter kramperna) och ryggen skrek av smärta. Det hjälpte inte hur jag än låg eller satt, hade ont överallt och hela tiden. Tog två värktabletter och sen gick jag och la mig. Efter lite vrid och vänd i sängen för att hitta en bra ställning med minsta smärta så somnade jag. Fick sova hela natten utan problem. :)


Sov länge (eller åtminstone låg i sängen) för att vila kroppen. Jag gick ner till soffan och satte mig. Magen är lugnare idag men trots sittande och inga aktiviteter så har jag fått sammandragningar - får jobbigare att andas och sen drar magen ihop sig och håller i sig en stund. Inte som igår men ändå. Oftast ska man ju få sammandragningar när man håller igång eller anstränger sig för mycket men jag får i sittande ställning.


Hmm, kanske att det är på gång?? Syrran tror att det kanske kan vara något på g. Ska till MVC imorrn och ska ta upp gårdagskvällen och även fråga om hon kan kolla om tappen är påverkad. Har fått numret till förlossningen också. Fortsätter sammandragningar så tänker jag slå en pling dit och prata med någon. Om inte annat för att ventilera med någon som vet vad det handlar om.


Jag har ingen panik eller ångest inför ifall det är något på g utan är lugn och vet att jag kan klara detta. :) Gårdagskvällen var på ett sätt positiv - då vet jag att det inte är någon fara och att jag kommer klara av detta. Jag är redo! Det får sätta igång när det vill... Bebisen är välkommen! Bara BB-väskan som ska packas lite snabbt... :D

Av Carolina - 1 april 2009 21:23

  • Ätit frukost och glass med Ola på altanen, som var riktigt skön att sitta på i förmiddags. :)
  • Var social med Katarina, Ebba och Linnea. Jag och Katarina gungade tjejerna i det fina eftermiddagsvädret.
  • Läste saga och gav Ebba medicin.


Har varit lite mindre med nyttiga saker idag men att umgås och leka med Ebba och Linnea tar mycket på mig numera. Blir jättetrött efteråt i kroppen och lite ont i magen. Så nu resten av kvällen blir det mycket stillsamt...

Av Carolina - 1 april 2009 11:52

Vecka 36 (35+3)


bloggvärde.se kan man värdera sin blogg eller någon annans med för den delen. Min blogg är värd hela 10655 kronor. Haha! Massor ju. Lite roligt och då vet man att det man skriver gör något i alla fall. För annars skulle väl inte värdet vara så högt.


Kuligt, synd bara att man inte kunde få ut värdet i rena pengar. :-P

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards