Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 27 april 2009

Av Carolina - 27 april 2009 15:30

Jag har haft sammandragningar hela dagen - inget som gör ont i magen men det trycker på neråt, jag känner mig skitnödig, trycker mot höfterna och sidorna. Jag har haft "mensvärk" nästintill konstant hela dagen. Något måste ju vara på g? Men sen vet man hur inte hur lång tid det tar innan det blir allvar av det hela... Detta kan vara en stor förberedelse och det händer säkert något med kroppen. Väntan har börjat men jag tänker inte bli helt fokuserad på ett datum, den kommer när den kommer. :-)

Av Carolina - 27 april 2009 15:30

Jag drömde något rätt weird inatt eller imorse. Jag födde tvillingpojkar. Jag sa hela tiden under förlossningen att jag ville föda vaginalt, jag bara skulle föda så. Pojkarna var jättesmå och låg ihop under en filt. En var lite större än den andra. Den största fick namnet Gustav och den minsta fick namnet Ilon. :-) Jag gick omkring och gosade massor med Ilon så att han skulle hålla värmen och växa till sig. Efter att jag hade gått med honom ett bra tag så var han betydligt större och lagt på sig massor i vikt (!). Då gick jag tillbaka till "sängen" som var deras och lyfte på filten och där låg Gustav och sov, han hade växt på sig lika mycket som Ilon men var ändå större.

Precis innan jag vaknade så var Gustav och Ilon i åtta årsåldern och sprang omkring. :-) Rätt kul dröm faktiskt... Men jag är rätt säker på att det bara är en unge som ligger därinne då det borde ha upptäckts om det är två vid det här laget. ;-)

Av Carolina - 27 april 2009 15:30

Vecka 40 (39+1)! 5 dagar kvar...

igår när jag satt framför datorn var det massor av bök och tryck neråt, gjorde rätt ont. Hade ordentlig "mensvärk", inte kännt det så intensivt innan och så mycket. Hade ett stort behov av att "tömma magen" under hela tiden. Det ska vara ett tecken på att något är på gång... Vi gick och la oss och jag gick på toa. När jag sen la mig i sängen så kunde jag inte ligga på rygg för att det gjorde så ont - "mensvärken" var inte nådig med mig. Så jag la mig på sidan och då blev det bättre men kände fortfarande av den. Under hela tiden hade jag känslan av att jag ville gå på toa. Men under natten så har jag fått sova (förutom en enveten fluga som har stört mig emellanåt) och när jag vaknade var det borta. Så får väl se vad detta innebär - antingen var det en förberedelse eller så var jag bara helt enkelt dålig i magen. *hmm*

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards