Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 16 april 2009

Av Carolina - 16 april 2009 15:00

Vecka 38 (37+4)!

Tidigt imorse vaknade jag av en kraftig sammandragning plus rejäl "mensvärk". Det gick inte att missa något av det. "Mensvärken" satt i från höft till höft. Kändes riktigt ordentligt - tror att det var på gränsen till att göra riktigt ont. Minns inte sådär då jag var riktigt nyvaken och "groggy". När jag kände sammandragningen och "mensvärken" så tänkte jag direkt - "Nu föder jag!".

Från och till under dagen har jag haft perioder med sammandragningar som kommit med jämna mellanrum. De jag hade mitt på dagen var lite jobbiga - fick lättare ont i kroppen plus jobbigare att andas normalt så gick och småflåsade emellanåt när det var som jobbigast. Men hade ingen "mensvärk" eller att det gjorde ont sådär. Men ändå...

Nu under kvällen har sammandragningarna varit som under dagen - kommit med jämna mellanrum plus tryck neråt och ilningar. Även ont i höfterna och lite extra i svanken under perioden.

Förut när jag var på toa såg jag att det fanns en stor slemmig klump i trosorna - såg lite ut som vitt klister. Slempropp kanske?!

Får se vart allt detta leder - antingen dröjer det ett bra tag tills något händer och detta bara är en massa förberedelser eller så händer det något inom en snar framtid. Jag skulle inte ha något emot att bebisen kommer snart... Min personliga datumgräns har varit så nu är det fritt fram. :-D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards