Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Carolina - 8 mars 2009 18:28

* Spelat Viva Pinata på x-box 360. =) Ett spel som man hatar ena stunden och älskar andra. Rätt roande och tiden rinner verkligen iväg när man spelar, åtminstone för mig. Odla växte och grönsaker, föröka sina bofasta pinator plus locka till sig och fånga flera och nya pinator. Mycket underhållande!


* Tagit hand om disken! Inte så mycket idag men iaf något.


* Kollat på ett par Dexter-avsnitt. En serie som man blir fast i. Nu har jag bara ett avsnitt kvar på säsong tre. Hoppas att det kommer flera säsonger, mycket snart! Kommer få Dexter-abstinens annars... =(


 * Kollat på mitt inspelade avsnitt av Förlossningskliniken. Vet inte riktigt om det är bra eller dåligt för mig att kolla på det - hade en period för inte så länge sen då jag hade ordentlig förlossningsrädsla. Dock har den gått över nu. Tyckte att avsnittet/programmet var bra och hur än förlossningen började så slutade allt lyckligt. Så varför skulle det inte göra det för mig? Längtar efter min egna upplevelse!

Av Carolina - 8 mars 2009 11:38

Ännu en vecka har gått... Idag går jag in i vecka 33 (32+0)! =D 55 dagar kvar.


Kroppen: De sista två månaderna besöker du vanligtvis MVC varannan vecka. På MVC mäter man barnets tillväxttakt. Vid den här tidpunkten är normalkurvan för symfys-fundusmåttet runt 31, men det är främst sin egen kurva man ska gå efter.

Barnet: Det finns inte längre så mycket utrymme för barnet att vända sig i livmodern, barnet ställer därför slutgiltigt in sig i förlossningsställning. Vanligast är att barnet vänder sig med huvudet neråt. 3-4% förblir kvar i sätesställning.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards