Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Carolina - 2 mars 2009 23:00

Vecka 32 (31+1)


Idag var vi på ultraljud. =) Härligt att se våran lill* igen. Det värmde så gott att se hjärtat slå. Visst att jag känner den dagligen mer eller mindre men det är alltid lugnande att se och höra hjärtat slå. Då lever jag i lugn och ro en stund till. När barnmorskan mätte omfånget på magen så visade det sig att det är en liten tjockis jag har därinne. Magen ligger två veckor före resten av kroppen. =) Vikten är 2,2 kg - det "ska" den väga i vecka 34 och jag är ju "bara" i vecka 32. =) Lite roligt då jag från början sagt att jag tror att det blir en stor bebis. =) Så får se om den fortsätter att vara större eller om det planar ut. Roligt iaf! Alla ben såg bra ut och alla organ finns och sitter där de ska. Så skönt att veta att allt såg bra ut och att bebisens omfång om magen är större än vad det ska - var jätteorolig över just den delen då jag hade maginfluensa och ordentlig influensa efter varann och knappt kunde äta på en månad.

Bebisen ligger med huvudet neråt och jag blir inte förvånad över det då jag ett par dagar innan ULet kände ett extra tryck neråt. =) Den 17e låg den på tvären så kul att den har lagt sig till rätta. =)


Så jag är mycket lättad... =) Vi fick även se om vi kunde se könet men vi är oense. Dock såg jag en bättre bild innan det på könet än vad Ola såg. Så vi får se vem som har rätt... :-P


Bebisen lever och rör på sig massor, vänder och vrider på sig. Tycker att det är extremt trångt därinne. Snart är du här och vi kunde inte längta mera...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards