Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Carolina - 1 mars 2009 23:00

Vecka 32 (31+0)


Vi checkade ut från hotellet vid 11 tiden efter att ha slappat i sängen ett bra tag och ätit en ordentlig frukost samtidigt som vi kollade på Vasaloppet. Missade dock slutet men det var ingen förlust för mig direkt. Vi åkte och kollade på Karlsson och Rusta, hittade lite småsaker - bland annat en ny bra väska till mig. =) Sen åkte vi till Åhmans och käkade lite - jag drack en milkshake och Ola tog en meny. Gott var det! =) Längtat så efter den där milkskaken sen jag flyttade därifrån.


När vi var färdiga i stan åkte vi till Connys lägenhet där kalaset skulle vara. Vi åt smörgåstårta till middag och vanlig tårta till efterrätt. Mycket gott bådadera! =) Mycket trevligt och roligt att samlas alla på samma ställe. Fick även träffa Sissi igen - Connys katt. =) Hon är riktigt gosig. Tyvärr reagerade Ola rätt starkt på Sissi och nös och var rätt snorig under tiden vi var där och efteråt.


Vid halv sju tiden åkte vi hemåt. Svängde förbi pappa för att hämta upp lite kartonger och grejer som jag hade kvar sen jag bodde där. Vi var hemma runt nio-tiden. Skönt att få komma hem. Natten tillbringades dock i soffan...

Av Carolina - 1 mars 2009 20:50

Allting tränger sig på

Väggarna krymper runt omkring mig

Svårt att andas

Så närgånget

Så intensivt

 

Repet dras åt hårdare runt min hals

Jag vill skrika

Men skrikens ljud stannar i strupen

Om någon kunde släppa på repet

Bara lite grann

Så att jag kunde andas igen

 

Låt mig bara vara

Detta är mitt, bara mitt

Träng dig inte på

Blanda dig inte i

Låt mig få leva mitt liv

Låt mig få växa i min takt

Låt mig bara få andas lite...

Av Carolina - 1 mars 2009 15:14

Grattis Linda och Mattias sonAlbin-dagen!!

Av Carolina - 1 mars 2009 12:01

Idag går jag in i vecka 32 (31+0)! =D


Kroppen: Man kan lätt bli anfådd när man gör något ansträngande trots att lungkapaciteten har ökat. Att man blir anfådd är helt normalt, barnet får lika mycket syre oavsett hur flåsig man känner sig. I slutet av graviditeten kan trycket på pulsådern bli för stort om man ligger på rygg, vilket kan göra att både du och barnet mår illa. Barnmorskan brukar därför rekommendera att man ligger på sidan när man ska sova. Det brukar även vara den ställning som känns bäst, det kan vara skönt att ha en kudde som stöder upp den tunga magen lite.

Barnet: Vid den här tidpunkten väger barnet cirka 1500 gram och är ungefär 40 cm lång. Nu kontrollerar barnet själv sin kroppstemperatur. Lungorna är färdiga och barnet ligger nu och tränar dem genom att andas ner fostervatten i dem, ofta med hicka som följd. På pojkar kommer nu testiklarna ner i pungen från att ha varit i ljumsken. Tånaglarna växer allt mer. Barnets sparkar blir nu mer som kraftiga knuffar och man kan lätt särskilja olika kroppsdelar från varandra. Ibland kan man kanske känna något spetsigt som rör sig hastigt tvärs över hela magen, det kan vara ett knä eller en fot. Genom att barnet hickar kan man också få en uppfattning åt vilket håll barnet är vinklat, hickningarna känns som mest från barnets rygg.

Av Carolina - 1 mars 2009 10:00

Grattis mamma51 årsdagen!! Hipp Hipp Hurra! =D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards