Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Carolina - 25 februari 2009 23:15

* Läkarundersökning + hämta recept!


* Ica.


* Arbetsförmedlingen!


* Små ärenden på Apoteket, Åhléns och Lindex!


* Hjälpte Katarina så att Ebba och Linnea kunde måla sina tavlor!


* Fikade hos Katarina och Ted!


* Högg in på en av mina nya böcker! =D

Av Carolina - 25 februari 2009 23:00

Vecka 31 (30+3)


Dagen började med att jag tog bussen in till "stan".


Gick till MVC för en läkarundersökning. När jag kom dit fick jag reda på att jag skulle få träffa den andra läkaren och inte den som det var bestämt från början. Då kändes allt hopplöst - träffade denna läkare i början av graviditeten och det var efter det mötet som mina panikattacker kom. Nu skulle det ju handla om en remiss till ett ultraljud också och jag var övertygad om att han inte skulle ge mig den pga vårat tidigare möte. Så jag stålsatte mig... Medan jag väntade på läkaren hämtade jag ett recept som väntade på mig. Usch, för ännu en antibiotikakur! Vi pratade lite först och sen utan några problem sa han att han självklart skulle skriva ut remissen till mig. Jag hoppade upp och ner inombords! =) Han kände på magen, han lyssnade på hjärtljuden och mätte magen. Han sa inte högt vad det blev utan tjuvkollade när han skrev in resultaten i min journal. Bebisens hjärtljud låg på 135 slag/min (lägsta hittlls och stor skillnad mot andra gånger) och magen hade växt med 1 cm (på 8 dagar) så SF-måttet ligger nu på 29 cm.


Efter det gick jag till Ica. Köpte lite smått och gott. bland annat katrinplommon som jag glömde sist jag var och handlade. De lär ju behövas! Hade blivit trött i kroppen efter en del gående och riktade in mig på ett fik. Hade även lite tid att slå ihjäl till nästa ärende. Så jag satt och fikade och läste i ungefär en timme. Riktigt skönt att bara kunna sitta där utan att jag egentligen hade bråttom. Under fikastunden ringde en barnmorska och bokade tid för ultraljudet med mig. Så på måndag den 2a ska vi få se våran bebis igen!! =D


Nästa ärende var AF - dags för uppföljning. Fick sitta och vänta i ca 45 minuter på min tur. De var en man kort och turordningen funkade väl sådär. Tur att det fanns en stol ledig till mig - annars hade jag aldrig orkat vänta. Allt gick bra och A var nöjd med praktikletandet trots att jag inte fått ett ordentligt ja ännu. Hoppas på Ica Kvantum just nu! En ny närvarorapport skrevs på och lämnades så om 2 veckor har jag pengar igen. Hoppade över mitt lilla ärende till FK då jag var måttligt trött av väntan och det var kö även till FK.


Nu hade jag 45 min kvar tills Ola skulle sluta jobbet och sen hämta mig efter det. Gick direkt till Apoteket - hämtade ut min medicin och köpte en ny sort mot halsbrännan (hoppas den är bättre än den jag har!). Jag gick vidare till Åhléns och köpte nya lösnaglar, kollade även en snabbis på bebiskläder men de hade bara tråkfärger (massor av vitt!). Skyndade vidare till Lindex där jag visste att det skulle ta lite längre tid. Där var det kläder till bebis som gällde. Jag skulle köpa de första plaggen som jag själv valt! Det kändes spännande och konstigt. Är ju bara van vid att köpa kläder till syskonbarnen. Jag hittade en body i stl 56 på rean som var vitorange randig med lila muddar och med motiv på i form av elefanten i Fem myror är fler än fyra elefanter som åker flygplan. Sen köpte jag även en body i stl 50 (har inga i 50 sen innan) som är vit med bruna insekter på. Nöjd med inköpen men känns fortfarande mycket konstigt att det är våran bebis som ska bära dessa kläder och ingen annans som det brukar vara.


Efter det hämtade Ola mig och vi åkte hem. Kvällen spenderades på varsitt håll - jag var hos Katarina och Ola fixade och softade hemma. Vi gick och la oss runt elva tillsammans. Min kropp börjar vänja sig vid läggdags mellan 22-23 och sen upp skapligt på förmiddagen. Gäspar redan vid 21 och det är MYCKET ovanligt. =)

Av Carolina - 25 februari 2009 14:52

Fick hem mina böcker igår! =D Som julafton varje gång trots att jag vet vad jag får. Men känslan av att ta i nya, oanvända och orörda böcker är ljuvlig!


Fem böcker blev det denna gången...

Känn pulsen slå av Berny Pålsson, Dexter - dunkla drömmar av Jeff Lindsay, Alltid hos dig av Maria Ernestam, Den jag ville ha av Sheila O´Flanagan och Potensgivarna av Karin Brunk Holmqvist.

Av Carolina - 25 februari 2009 13:57

Grattis Ola, Ted, D, U och svärfarSivert-dagen!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards